رئیس همایش بین المللی خمس و تعالی فرهنگی جامعه گفت: احیای فرهنگ خمس کمک به تربیت مفسران، فلاسفه و عالمانی می‌شود که در برابر تهاجم فرهنگی دشمن قد علم می‌کنند.

برخی خدمات اجتماعی از محل دریافت خمس بیان نمی‌شود

قدس آنلاین - دبیر نخستین همایش بین‌المللی خمس گفت: همایش بین المللی خمس با حمایت مراجع تقلید و مشارکت اندیشمندان جهان اسلام برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس نصیری فرد در نشست خبری همایش «خمس و تعالی فرهنگی جامعه» افزود: در همایشی که پنجم اسفند در قم برگزار خواهد شد، از بنیاد بین المللی احیای فرهنگ خمس رونمایی می‌شود.

وی با اعلام این خبر که این همایش اولین و آخرین همایش پیرامون خمس نخواهد بود، اظهار داشت: اولین همایش با محوریت تعالی فرهنگی جامعه برگزار خواهد شد و همایش‌های سال‌های آینده بر محورهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تأکید خواهد کرد.

عضو کارگروه سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دایمی  همایش بین المللی خمس تصریح کرد: همایش و بنیاد خمس به هیچ سازمان و نهادی وابسته نیست و تنها با اشراف و حمایت مراجع تقلید قم و نجف اداره می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس، محل دریافت و پرداخت خمس نخواهد بود و تنها به انجام کارهای فرهنگی برای احیای فرهنگ خمس در جامعه می‌پردازد.

در ادامه، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در سخنانی با بیان اینکه آگاهی عموم مردم نسبت به خمس در سطح خوبی نیست، گفت: آگاهی بخشی به مردم می‌تواند تأثیر خوبی برای پی بردن به اهمیت خمس داشته باشد.

آیت الله نعیم آبادی افزود: علت شبهه افکنی و حمله همه جانبه به حکم شرعی خمس این است که این فریضه الهی منبع مهمی برای رفع مشکلات اجتماعی مسلمانان و نیز کمک به تحصیل فراگیران علوم دینی است.

نعیم آبادی با اشاره به آیات وجوب خمس در قرآن به خدمات اجتماعی و عام المنفعه مراجع تقلید اشاره کرد و گفت: برخی خدمات مراجع که از محل دریافت خمس تأمین می‌شود، بیان نمی‌شود، به عنوان نمونه آیت الله صافی 100میلیارد تومان برای خدمات اجتماعی هزینه کرده اند.

رئیس همایش بین المللی خمس و تعالی فرهنگی جامعه در پایان تصریح کرد: احیای فرهنگ خمس کمک به تربیت مفسران، فلاسفه و عالمانی می‌شود که در برابر تهاجم فرهنگی دشمن قد علم می‌کنند.

--

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.