۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
کد خبر: 506315

تازه ترین گزارش منتشر شده از سوی پلیس متروپلیتین لندن نشان می دهد که در سال گذشته میلادی به صورت میانگین روزانه 3 نفر در خیابان های پایتخت انگلیس به ضرب چاقو کشته و یا به شدت زخمی شده اند.

قتل‌های سریالی با چاقو در لندن

به گزارش قدس آنلاین،  این آمار که به درخواست روزنامه ایونینگ استاندارد منتشر شده، حاکی است که سال گذشته میلادی در کلانشهر لندن، 60 نفر به ضرب چاقو کشته و یک هزار و 159 نفر نیز به شدت زخمی شده اند.
 
این آمار همچنین نشان می دهد که بالغ بر 21 هزار و 365 جرم مرتبط با چاقو در سال 2016 گزارش شده است.
آمار یاد شده حاکی از آن است که جرائم مرتبط با چاقو در سال 2016 میلادی نسبت به سال 2015 میلادی، 17 درصد افزایش داشته است.

برپایه این گزارش، در سال 2015 میلادی 59 نفر به ضرب چاقو و یک هزار و 89 نفر به شدت زخمی شده بودند.

آمار یادشده همچنین حاکی از آن است که در سال گذشته میلادی، 4هزار و 316 نفر به حمله با سلاح سرد تهدید شده اند که این رقم نشانگر افزایش 12 درصدی نسبت به سال 2015 است.

در سال 2015 میلادی 3 هزار و 846 نفر در لندن به حمله با سلاح سرد تهدید شده بودند.
بر پایه گزارش پلیس لندن، طی دو ماه گذشته 5 نفر به ضرب چاقو در این شهر به قتل رسیده اند.

ایونینگ استاندارد در گزارشی روز سه شنبه نوشت: مقامات ارشد اسکاتلندیارد ادعا می کنند که میزان جرائم مرتبط با چاقو را کاهش داده اند؛ با این حال گفته می شود که جوانان انگلیسی به بهانه حفاظت از جان خود، همچنان با خود سلاح های سرد حمل می کنند.

« پتریک گرین» مدیر خیریه «بن کینسلا تراست» درگفت وگو با ایونینگ استاندارد بیان داشت: گزارش پلیس متروپلیتین لندن نشان می دهد که در سال گذشته میلادی خانواده های بیشتری در این شهر عزیزانشان را از دست دادند و افراد بیشتری مجبور هستند تا پس از آسیب دیدگی های شدید زندگی شان را بازسازی کنند.

وی افزود: این آمار به ما می گوید که نمی توانیم آسوده بشینیم و نظاره گر باشیم تا این آمار افزایش یابد. ضروری است تا جرائم مرتبط با چاقو در لندن به یک اولویت تبدیل شود.

در همین حال کوین «ساوت وروث» یک پلیس عالیرتبه متروپلیتین به ایونینگ استاندارد گفت که این نهاد امنیتی دائما سازوکارهای مقابله با جرائم مرتبط با چاقو را مورد بازنگری قرار می دهد.

وی افزود که عملیات اخیر موسوم به «عصای سلطنتی» شامل 900 اقدام بازدارنده برای مقابله با گسترش جرم و جنایت در لندن، از ماه ژانویه به اجرا درآمده است.
منبع: ایرنا
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.