«زیاد النخاله» معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در حاشیه ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه اعلام کرد عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را یک تهدید حقیقی برای آرمان فلسطین می‌داند.

روایتی از اقدامات ضدایرانی برخی کشورهای عربی

به گزارش قدس آنلاین، «زیاد النخاله» معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در حاشیه ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه اعلام کرد عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را یک تهدید حقیقی برای آرمان فلسطین می‌داند.

وی گفت: عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، تهدیدی اساسی برای مسأله فلسطین است، اکنون اشاره‌های بسیار آشکار از سوی برخی از کشورهای عربی نسبت به تل‌آویو برای همکاری با اسرائیل تحت عنوان ادعاهای باطل و طایفه‌گرایانه دیده شده است و تلاش می‌شود با این اقدامات، دشمنان اسرائیل به دشمنان ایران تبدیل شوند.

النخاله تصریح کرد: این یک پروژه شیطانی است که آمریکا داخل کشورهای عربی در حال اجرای آن است و برخورد منافع (آمریکا و کشورهای عربی) باعث شده که این کشورها (-ی عربی) همگی در راستای منافع آمریکا کار کنند حتی اگر این اقدامات علیه ملت‌هایشان باشد و تاریخ را جعل کند اما در حقیقت دشمن اصلی کشورهای عربی و اسلامی و ملت فلسطین همان «اسرائیل» است و اسرائیل همان طرفی است که فلسطین را اشغال کرده است. جمهوری اسلامی ایران، کشوری اسلامی است که از فلسطین و ملت آن برای حمایت از مسجدالاقصی و پایان اشغالگری در فلسطین تلاش می‌کند.

وی در ادامه گفت: مسأله فلسطین در واقع مسأله مادر و اساسی در جهان اسلام است اما در حقیقت طی 10 سال اخیر بسیار مورد اهمال قرار گرفته است؛ نفوذ رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی بسیار زیاد شده است، نفوذ آمریکا نیز تأثیرات زیادی گذاشته است و عرب‌ها و مسلمانان به جای آنکه در کنار ملت فلسطین‌ بایستند اکنون بیم و ترس بسیاری از توطئه‌ها علیه ملت فلسطین برای کسب رضایت اسرائیل وجود دارد.

زیاد النخاله در پایان تصریح کرد: اکنون باید آگاهی به ملت‌های عربی از مسأله فلسطین بازگردانده شود، مسأله فلسطین، عامل اساسی در وحدت ملت‌های عربی واسلامی است و باید حجم این بیداری مساوی با «سطح مسأله فلسطین و قدس» باشد؛ اینکه به اختلافات حاشیه‌ای پرداخته شود و مسأله فلسطین رها شود؛ بدان معناست که امت، دین، تاریخ و آینده‌اش را در راستای پروژه صهیونیستی رها کرده است.
منبع: فارس
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.