میزان اعتبارات تخصیص یافته به حوزه سلامت در دوره فعالیت دولت دهم کمتر از سوبسیدهای پرداختی به گندم در سال جاری بوده است.

صدور کارت سلامت بهداشتی برای میانسالان

قدس آنلاین - وزیر بهداشت با بیان این مطلب در مراسم افتتاح ۶۵۷ واحد بهداشتی در کشور که به طور ویدئو کنفرانس در ساری  برگزار می شد ، گفت :  برای اجرای فاز دوم این طرح و  افزودن دو میلیون متر مربع   درقالب ساخت هفت هزار واحد بهداشتی  حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که تا سال  آینده این اعتبارات  از محل کمک های  خیرین  سلامت و بودجه وزارت بهداشت تأمین خواهد شد. 

دکتر حسن  قاضی زاده هاشمی افزود: طی دوسال گذشته نیز حدود ۲۷۰۰ واحد بهداشتی با ۵۰۰ هزار متر مربع در سطح کشور احداث شده  که برای ساخت این واحدها نیز حدود ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. همچنین ۱۲ هزار و ۷۸۰ مرکز نیز  که حدود ۳۰ سال  گذشته بازسازی نشده بود؛ با اعتبار ۷ هزار و۵۰۰ میلیارد ریال  نوسازی و بازسازی شدند.

وزیر بهداشت تأکید کرد : طی ده سال از ۸۲ تا ۹۲  به طورکلی ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته درحالی که طی سال های سال ۹۳ و ۹۴  اعتباری حدود  ده هزار و ۵۲۸ میلیون ریال درنظر گرفته شده است.

درادامه  همین مراسم  دکتر  علی اکبر سیاری گفت : طی سه سال گذشته با اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود ۱۰ هزار مرکز بهداشتی و درمانی در سطح روستاها و شهرهای کوچک کشور به بهره برداری رسیده است .

معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز با اشاره به این که خدمات بهداشتی برای ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت حاشیه شهرهای کشور فراهم شده ، افزود : ۲۸ میلیون نفر  جمعیت روستایی ، عشایری، و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از اولویت های خدمات رسانی بهداشتی و درمانی طرح تحول نظام سلامت هستند.

وی همچنین گفت : طی اجرای  این طرح ۲۵۰۰ پزشک ، ۱۵۰۰ دندانپزشک ، ۱۵ هزار کارشناس مراقب سلامت ، و۲ هزار کارشناس تغذیه وروان برذای نخستین بار در قالب خرید خدمت به کارگرفته شده اند .

دکتر سیاری خاطر نشان کرد:به زودی طرح غربالگری  جمعیت سی سال به بالای کشور اجرا می شود .وی گفت:برای اجرای بهتر خدمات دهی به مردم به خصوص اقشار در معرض خطر بیماری ( میانسالان۳۰ تا ۶۰) کارت سلامت برای این گروه سنی صادر می شود.
به گفته وی،این گروه سنی متناسب با نوع خطر بیماری ها ، کارت سبز، زرد، نارنجی و قرمز دریافت می کنند.
دکتر سیاری اظهارداشت : براساس آمار حدود ۵۵ درصد از جمعیت کشور در رنج کارت قرمز قرار دارند و این گروه سنی به خدمات بهتری نیاز دارند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.