رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ایجاد بیش از یکهزار بازار مجازی صنایع دستی خبر داد.

ایجاد بیش از یکهزار بازار مجازی صنایع دستی

قدس آنلاین - دکتر زهرا احمدی پور در خصوص اقدام ها و برنامه های انجام گرفته از سوی سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در حوزه تجاری سازی صنایع دستی و برند سازی آن به خبرنگار ما گفت: مشکل اصلی در این خصوص موضوع تبلیغات و بسته بندی مناسب برای صنایع دستی به منظور ارایه به بازارهای داخلی و خارجی و جلب مشتری است .

وی خاطر نشان کرد: معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کارگروهی را در خصوص برند سازی صنایع دستی با کمک وزارت صنایع و معادن و بخشی از وزارت تعاون ایجاد و فعال کرده است تا علاوه بر موضوع برندسازی در زمینه بسته بندی کالاهای صنایع دستی برای عرضه به بازار و جذب بازار نیز به این بخش کمک کنند.

زهرا احمدی پور با اشاره به اینکه این سازمان تا کنون موفق شده است در هر دو زمینه فعالیت کرده و نشان ها و برند هایی را به ثبت برساند افزود: نشان های اصالتی که به صنایع دستی تعلق می‌گیرد بخشی از برند سازی است که به صورت خاص در استان های مختلف با توجه به نوع و سبک تولیدات و صنایع دستی و محصولات آن ها در حال شناسایی، استاندارد سازی کیفی و انجام است.این کار در معاونت صنایع دستی بسرعت در حال پیشرفت است و معاونت صنایع دستی سازمان نیز از کارگاه‌های صنایع دستی دعوت می‌کند که به این فرآیند بپیوندند.

وی همچنین خاطر نشان کرد:در حوزه معرفی و بازاریابی بین‌المللی تولیدات صنایع دستی نیز برای ورود به بازارهای جهانی تلاش کرده ایم بازارها و بازارچه های متمرکز را ایجاد کنیم که دو مورد از آن ها احداث شده است اما بیشتر از آن به سوی ایجاد بازارهای مجازی گام برداشته ایم.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ایجاد بیش از یکهزار بازار مجازی صنایع دستی با همکاری استارتآپ‌ها خبر داد و گفت:مجموعه‌های صنایع دستی در فضای مجازی با شرایط بسیار خوبی بازاریابی می‌کنند و نرم‌افزار «زبردستان» که حدود دو ماه پیش رونمایی شد ضمن معرفی کارگاه های تولید صنایع دستی بازار فروش مناسبی را هم فراهم کرده و مورد استقبال قرار گرفته است.

وی در پاسخ به اینکه دلیل مغفول ماندن استفاده از ظرفیت سوغات زیارت با توجه به گردش مالی بالای آن چیست ، گفت:در خصوص سوغات زیارت کارگروه ویژه ای به همین نام وجود دارد و این موضوع مغفول نمانده است. ما بررسی های  زیادی در این زمینه انجام داده ایم و پکیج های مختلفی با انواع مختلف سوغات و تولیدات صنایع دستی و قیمت‌های مختلف برای تمامی ذایقه ها و زایران با پشتوانه‌های اقتصادی متفاوت تدارک دیده ایم که غالباً ماهیت آن ها کاملاً فرهنگی و برگرفته از ویژگی‌ها ،تولیدات و سوغات شهرهای مختلف زیارتی همچون مشهد، قم، ری و شیراز و سایر شهرهای مذهبی است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.