گیلان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون به کشاورزان این استان خبر داد.

 ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان گیلانی پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ،علیرضا شعبان‌نژاد صبح چهارشنبه در رشت با اشاره به اینکه سهم بخش کشاورزی گیلان برای نخستین مرتبه از سه درصد به ۳.۳ درصد در تولید ملی افزایش پیدا کرده است اظهار کرد: امر مذکور نشان می‌دهد کشاورزی استان به دلیل تغییر کاربری و توسعه شهرنشینی کاهش پیدا نکرده و رشد داشته است.

وی، افزایش سه‌دهم درصدی رشد تولید کشاورزی مذکور را با رقابت با استان‌های دیگر عنوان کرد و افزود: امسال برای نخستین مرتبه توانستیم ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تولید بذر اصلاح شده از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۶۰۰ تن بذر اصلاح شده امسال در این استان تولید شده است، تصریح کرد: بذر مذکور بین کشاورزان گیلانی توزیع شده و ۱۰ هزار هکتار را پوشش می‌دهد.

شعبان‌نژاد از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی تولید با استفاده از بذر اصلاح شده در اراضی خبر داد و بیان کرد: دولت به ازای هر کیلوگرم بذر اصلاح شده مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ تا دو هزار تومان به کشاورزان یارانه پرداخت می‌کند.

وی در ادامه به سامانه بهین‌یاب به منظور درخواست تسهیلات برای اجرای طرح‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: کشاورزان گیلانی از سامانه مذکور استقبال کردند و تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان ثبت درخواست تسهیلات شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پرداخت ۱۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان از طریق سامانه بهین‌یاب در این استان خبر داد و متذکر شد: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع دیگر به کشاورزان گیلانی تسهیلات پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.