دیدار رهبر حزب جبهه ملی فرانسه با مفتی اعظم لبنان- بالاترین مقام روحانی مسلمانان سنی- به دلیل امتناع وی از رعایت پوشش اسلامی لغو شد.

لغو دیدار «لوپن» با مفتی اعظم لبنان به دلیل خودداری از رعایت حجاب

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، ‌ «مارین لوپن» رهبر حزب جبهه ملی فرانسه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری دیدار  روز سه شنبه خود با مفتی اعظم لبنان را که بالاترین مقام روحانی مسلمانان سنی در این کشور بشمار می رود، به دلیل امتناع از رعایت پوشش اسلامی لغو کرد.

لوپن که از جمله نامزدهای پیشتاز انتخابات فرانسه بشمار می رود، از دیدار دو روزه خود از لبنان برای تقویت اعتبار خود در حوزه سیاست خارجی و جلب آرای رأی دهندگان احتمالی لبنانی الاصل استفاده می نماید.

بسیاری از اتباع لبنانی که طی جنگ داخلی ۱۹۹۰-۱۹۷۵ این کشور به فرانسه - قدرت استعمارگر پیشین- گریختند، هم اکنون شهروندان فرانسوی به شمار می روند.

مارین لوپن پس از دیدار با «میشل عون» رئیس جمهور مسیحی لبنان و «سعد الحریری» نخست وزیر سنی این کشور در روز دوشنبه، برای دیدار با «شیخ عبداللطیف دریان» مفتی لبنان برنامه ریزی کرده بود.

شایان ذکر است که «شیخ عبداللطیف دریان» ریاست «دارالفتوا» را برعهده دارد و بالاترین مقام مذهبی در میان مسلمانان سنی مذهب لبنان بشمار می رود.

مارین لوپن خطاب به خبرنگاران با اشاره به دیدار خود در سال ۲۰۱۵ از مرکز تعالیم اسلامی قاهره گفت: «من با مفتی اعظم الازهر دیدار کردم. اما این بالاترین مقام سنی شرط مذکور [پوشش اسلامی] را برای دیدار تعیین نکرد».

وی گفت که «شما  می توانید مراتب احترام من را به مفتی اعظم [لبنان] اعلام کنید، اما من حاضر به رعایت پوشش اسلامی نیستم».

دفتر مطبوعاتی این روحانی سنی مذهب لبنان اعلام کرد که پیش از این دیدار به دستیاران لوپن اطلاع داده بودند که «پوشیدن روسری» الزامی است و از امتناع لوپن شگفت زده شدند.

گفتنی است که این موضوع در عرصه سیاسی فرانسه امری عجیب نیست. قوانین فرانسه با ادعای جدایی کلیسا از دولت و حقوق مساوی برای زنان پوشیدن روسری را در بخش خدمات عمومی و برای دانش آموزان دبیرستان ممنوع کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.