سنندج- معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: حفاظت از تپه های سنندج در گردشگری و محیط زیست اثر داشته و در نهایت موجب رونق اقتصاد شهری می شود.

طرح حفاظت از تپه‌های سنندج در شورای‌عالی شهرسازی کشور تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین، امیر قادری در جمع خبرنگاران استان کردستان با بیان اینکه سنندج به شهر هزار تپه و شهر تپه‌ها معروف است، تصریح کرد: تپه‌ها این قابلیت را دارند که به عنوان نشانه‌های شاخص شهری مطرح شوند و در خوانایی شهر، خلق فضای عمومی و منظرسازی شبانه و روزانه مؤثر باشند.

وی از تصویب طرح بازآفرینی و حفاظت از تپه‌های سنندج در شورای‌عالی شهرسازی کشور خبر داد و افزود: از دیگر عرصه‌هایی که می‌تواند محل نقش‌آفرینی کلیدی و اثرگذاری مهم تپه‌ها باشد، گردشگری، محیط زیست و اقتصاد شهر است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: با این مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، از دست‌اندازی به این تپه‌ها جلوگیری و هم به خلق و ایجاد فضاهای عمومی نیز کمک خواهد شد.

وی از تصویب طرح جامع ناحیه شرقی استان کردستان در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خبر داد و گفت: این طرح شامل ویژگی‌های جمعیتی و اقتصادی، نحوه استقرار مراکز جمعیتی، شناخت محوطه‌های دارای ارزش باستانی و همچنین الگوی توسعه کالبدی پیشنهادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.