صالحی‌امیری گفت: سیاست قطعی ایران اعزام حجاج در سال آتی به عربستان است، اما این منوط به این است که عربستان شرایط لازم را فراهم کند.

سیاست قطعی ایران اعزام حجاج به عربستان است /  عربستان شرایط لازم را فراهم کند

به گزارش «قدس آنلاین»،  سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره سفر هیئت ایرانی به عربستان برای بررسی وضعیت حجاج به این کشور، گفت: مردم ایران علاقه دارند به حج تمتع اعزام شوند و ما نیز همه تلاش خود را انجام خواهیم داد تا به بهترین شکل صورت بگیرد.

وی افزود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران اعزام حجاج در سال آتی به عربستان است، اما این منوط به این است که عربستان شرایط لازم را فراهم کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بنده نامه‌ای به رئیس حج عربستان نوشته‌ام و شروط‌مان را در آن تعیین کرده‌ام. از نظر ما اعزام قطعی است، اما اگر عربستان استنکاف کند مسئولیت با خود آنان خواهد بود.

صالحی‌امیری در سوالی در مورد انتقاد کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به دو تابعیتی بودن داوران جشنواره فیلم فجر، تصریح کرد: با قاطعیت می‌گویم که در وزارت ارشاد هیچ مسئول دوتابعیتی نداریم، اما ممکن است در جامعه هنری وجود داشته باشد که به لحاظ حقوقی و قانونی نمی‌توانیم در آن مسئله ورود کنیم.

وی گفت: ما موافق دوتابعیتی‌ها در حوزه سینما و هنر نیستیم، اما به لحاظ قانونی نمی‌توانیم در این مسئله دخالت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اظهار گلایه از برخی تخریب‌ها علیه جشنواره فیلم فجر، اظهار داشت: ما هرگونه نقدی را پذیرا هستیم، اما باید با تخریب و نقد فاصله و تفاوت ایجاد کنیم. ما نقدها را گوش می‌کنیم و در جهت برطرف کردن آنها برمی‌آییم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.