یزد- فرماندار مهریزگفت: محتوای برنامه و پروژه بین المللی منارید به نحوی است که با اجرای آن و مشارکت مردم علاوه برتغییر نگرش و فرهنگ سازی مردم در مدیریت یکپارچه حوزه آبخیز، می تواند پروژه های اجرایی شاخص نیز به دنبال داشته باشد.

پروژه بین المللی منارید در شهرستان مهریز آغاز بکار کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری مهریز، سید محمد رستگاری ضمن اشاره به اینکه استفاده ازپروژه های بین المللی و تجربیات مفید آن در خصوص فعالیت های مشارکتی که در سطح شهرستان صورت گرفته است در خصوص هماهنگ نمودن این پروژه ها در قالب پروژه بین المللی منارید  تاکید نمود.

وی افزود: محتوای برنامه و پروژه  بین المللی مناریدبه نحوی است که با اجرای آن و مشارکت مردم علاوه برتغییر نگرش و فرهنگ سازی مردم در مدیریت یکپارچه حوزه آبخیز، می تواند پروژه های اجرایی شاخص نیز به دنبال داشته باشد.

مدیراستانی این پروژه نیز، مراحل کار و نحوه هماهنگ شدن ارگانها و نهادهای شهرستان برای تقویت و انسجام سازمانی جهت مدیریت یکپارچه حوزه آبخیز را تشریح نمود.

رضا باقری بر لزوم تشکیل کمیته مدیریت آبخیز به ریاست فرماندار و دبیری اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مهریز برای هماهنگ نمودن نیازهای مردم با برنامه های دولت و همچنین به اهمیت دفاتر توسعه وبرنامه ریزی روستا به عنوان محلی برای ایده پردازی و طرح نویسی روستاییان تاکید نمود.

وی ضمن اشاره به نحوه انتخاب روستا و حوزه آبخیز به نحوه تعامل دستگاه های اداری شهرستان و اهمیت و نیاز های مردم و هماهنگی آن با برنامه های دولت پرداخت.

در ادامه سید علی باقری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزدای مهریز نیز با اشاره به موقعیت شهرستان، ظرفیت های موجود و هدف پروژه منارید خواستار تعامل و مساعدت فرماندار و ادارات حاضر در جلسه جهت تدوین و اجرای این پروژه در شهرستان شد .

در پایان جلسه مقرر گردید گارگاه آموزشی مدیریت یکپارچه حوزه آبخیز در شهرستان جهت آشنایی ارگانها و نهاد های مرتبط برگزار گردد. در ضمن مقرر گردید روستا های پایلوت جهت اجرای پروژه نیز در جلسه کارشناسی متناسب با اهداف طرح مشخص گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.