گنبد- تولد دو، سه، چهار یا پنج نوزاد شبیه هم که همزمان ساکت می‌شوند، گریه می‌کنند، شیر می‌خواهند برای آدم‌های خارج از خانواده، جذاب و نمکی است، اما زن و مردی جوان که یکباره صاحب خانواده‌ای بزرگ شده‌اند، بیشتر دست‌ تنهایی‌های چندقلوداری را می‌بینند.

سه قلوهای گنبدی در انتظار حمایت مسئولین

به گزارش قدس آنلاین، داشتن فرزند چندقلو اگر چه نعمتی بزرگ و زیباست ولی نباید فراموش کنیم که مشکلات هم در چنین خانواده‌هایی چندقلو می‌شود و اگر یاری مسئولان نباشد قامت والدین دارای فرزند چند قلو زیر بار زندگی خمیده می‌شود.

محمد باقری پدر سه قلو هاست، خانواده وی ناگهان از سه نفر به ۶ نفر تبدیل شده‌ است، این مرد که اهل استان گلستان شهر گنبد است پیش از این هم طعم پدر شدن را تجربه کرده و یک دختر چهار ساله  نیز دارد؛ وقتی پای درد دل‌هایش می‌نشینی بیشتر به عمق نگرانی‌هایش پی می‌بریم.

 وی از رنجی که برای بزرگ کردن سه قلوهایش می‌کشد می گوید: خدا رو برای داشتن فرزندان سالم شکر می کنم اکنون یک دختر ۴ ساله و سه دختر یک ساله دارم، این موضوع اگرچه خوشحال کننده است اما نگهداری و مخارج زندگی بسیار سخت و دشوار است.

وی اظهار می دارد: ۲۴ سال سابقه کار در نانوایی را دارم که از زمان تولد سه قلوها به دلیل کمک به همسرم بیکار شده ام و اکنون من و همسرم تمام وقتمان را صرف نگهداری فرزندانمان می کنیم.

این پدر ادامه می دهد: اکنون در یک خانه ۶۰ متری اجاره ای زندگی می کنیم در این یک سال مشکلات زیادی از نظر مالی ، مکانی و تامین مخارج زندگی گریبان گیر ما بوده و برای رفع مشکلات به فرمانداری ، بهزیستی و ادارات مختلف مراجعه کردم که فقط بهزیستی طی یک سال گذشته مبلغ ۳۲۰ هزار تومان پرداخت کرد که هزینه یک ماه فرزندانم نشد. 

باقری می افزاید: هر دو روز ۱۲۰ هزار تومان پول شیرخشک سه قلوها می شودکه خانه بهداشت به مدت یک سال شیرخشک در اختیار ما قرار می داد که متاسفانه ان هم قطع شد.

وی می گوید: به دلیل وجود مشکلات نمی توانیم از پوشاک برای فرزندانم استفاده کنم و همسرم مجبور است در طی شبانه روز چندین بار پارچه سه قلوها را بشوید و خشک کند.

وی می افزاید: از مسئولین استانی و کشوری درخواست دارم به وضعیت ما رسیدگی و ما را در بزرگ کردن فرزندانمان کمک کنند و در صورت امکان یک وام با بهره ۴ درصد در اختیار من قرار دهند تا یک خانه بزرگتر اجاره کنم چون فضای خانه با وجود ۴ فرزند کوچک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.