ساری- قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: احیاء نماز منحصر به اقامه نماز در مدارس و ادارات نیست و آموزش و پرورش باید ارتباطی محکم بین دانش آموزان و مساجد ایجاد کند.

میان دانش آموزان و مساجد ارتباط برقرار کنیم

به گزارش قدس آنلاین، محمود مظفر صبح چهارشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز مازندران با بیان اینکه دانش آموزان باید بیشتر به نماز آگاه شوند، اظهار کرد: آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه سنگینی دارد و باید به ایجاد ارتباط کودکان و نوجوانان با مساجد محل بپردازد.

وی با تأکید بر اینکه احیاء نماز منحصر به اقامه نماز در ادارات نیست، افزود: نهادهای فرهنگی و اثرگذار مانند صداوسیما در نمایش های تلویزیونی و سریال ها اثرات و برکات نماز را بیان کنند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز ادامه داد: اگر هر دستگاه و نهادی هر سال دو اقدام نو و جدید درباره نماز انجام دهد، اتفاقات زیبایی در حوزه اقامه نماز رخ می دهد.

وی به طرح مکنت اشاره کرد و گفت: این طرح یک برنامه‌ریزی ویژه برای مدیران است چرا که این افراد مسئول تعلیم، تبلیغ، تمجید و تعمیق نماز نیز هستند و اگر نماز خوب احیا و اقامه گردد، قطعاً مدیران ما موفق خواهند شد.

مظفر دوری از هزینه های زیاد در احداث نمازخانه یا برنامه های مرتبط با نماز را یکی از وظایف مدیران در امر احیاء نماز عنوان کرد و گفت: دستگاه‌ها همان‌گونه که برای اسکان، بهداشت و امداد و نجات مسافران نوروزی در حال برنامه‌ریزی هستند، در بخش نماز هم کار ویژه ای انجام دهند و خیمه‌هایی برای اقامه نماز نیز برپا کنند و مساجد و نمازخانه‌ها را غبارروبی کنند.

وی با بیان به اینکه فلسفه تشکیل دانشگاه فرهنگیان تحویل شهید رجایی‌ها به جامعه است، افزود: در این دانشگاه باید معلم را از زمان تحصیل در این دانشگاه‌ها کامل به نماز آشنا کرد تا هم عامل نماز شود و هم رفتار آنها می‌تواند دیگران را نمازخوان کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.