مشهد- تولیت آستان قدس رضوی صبح چهارشنبه از بخش‌های مختلف حوزه علمیه آیت الله خوئی دیدن کرد.

تولیت آستان قدس رضوی از حوزه علمیه آیت الله خوئی بازدید کرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در ابتدا وارد فاز جدید حوزه علمیه آیت الله خوئی شد و از مدرسه ثامن الائمه(ع) این حوزه علمیه که عموما دروس خارج فقه در آن تدریس می‌شود، دیدن کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه از بخش‌های شرقی، غربی و شمالی فاز قدیم این مدرسه بازدید و سپس با حضور در کتابخانه بزرگ و جامع آیت الله خوئی از نزدیک با فعالیت‌ها و عملکرد این کتابخانه آشنا شد.

در این بازدید حجت الاسلام مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان و حجت الاسلام مصباح موسوی مدیر مدرسه علمیه آیت الله خوئی، تولیت آستان قدس رضوی را همراهی ‌کردند و حجت الاسلام فیض آبادی مدیر داخلی این مدرسه علمیه توضیحاتی را درباره بخش‌های مختلف این مدرسه ارائه کرد.

گفتنی است؛ حوزه علمیه آیت الله خوئی در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع احداث شده و هم اکنون بیش از ۱۵۰۰ طلبه با ملیت‌های مختلف از جمله هندی، پاکستانی و افغانستانی در کنار طلاب ایرانی مشغول به تحصیل هستند و از فضای آموزشی و سطوح مختلف درسی، کتابخانه، سالن مطبوعات و بخش رایانه بهره می‌برند. یکی از مهمترین بخش های این مدرسه شبستان معروف زیرگنبد است که دروس عالی سطح خارج مشهد در آن برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.