کرمان- رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان گفت: فعالیت موسسات حقوقی هیچ ربطی به کانون وکلا ندارد و ما همکاری وکلای دادگستری را با این موسسات غیرقانونی اعلام کرده ایم.

همکاری وکلا با مؤسسات حقوقی غیرقانونی است

به گزارش قدس آنلاین، مجید شعبانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وکالت با بیان اینکه در سال روز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل، برنامه هایی مانند دیدار با امام جمعه، رئیس کل دادگستری و حضور در اداره زندان ها خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در تمام سیستم های قضایی دذنیا، کانون وکلا از قوه قضاییه مستقل است، افزود: اما این مسأله تنها به معنی استقلال صنفی است.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان با اشاره به اینکه صدور پروانه وکالت، نظارت بر وکلا و ومعاضدت قضایی و همچین ارتقاء علمی و عملی وکلای دادگستری از وظایف این کانون است، گفت: هرساله تعدادی از وکلا از طریق آزمون وکالت به جمع وکیلان می پیوندند و در زمینه تعداد جذب تعاملاتی با قوه قضائیه داریم.

وی با بیان اینکه در آزمون وکالت سال گذشته ۶۰ نفر پذیرش شدند، افزود: افزایش جذب تعداد وکیل راه حل اشتغال نیست، چون فارغ‌التحصیل بیکار تبدیل به وکیل بیکار می‌شود، ما ابتدا باید فرهنگ مراجعه و استفاده از وکیل را بسنجیم و بعد نسبت به جذب اقدام کنیم.

شعبانی ادامه داد: جذب بومی وکیل خلاف قانون است اما تدبیری داریم که افرادی که از استان های دیگر در آزمون وکالت شرکت می کنند نسبت به انتقالی آن ها موافقت نمی شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از پذیرش شده‌های آزمون وکالت استان کرمان در سال گذشته بومی هستند، گفت: ۴۱۸ نفر از وکلای پایه یک عضو کانون وکلای دادگستری در شهرستان کرمان مستقر هستند.

شعبانی با بیان اینکه موسسات حقوقی هیچ ربطی به کانون ندارند و ما همکاری وکلای دادگستری را با این موسسات غیر قانونی اعلام کرده‌ایم گفت: طی یک سال گذشته در مجموع، ۱۶۸ فقره پرونده تخلف در ارتباط با وکلا تشکیل که ۱۵۰ مورد منع تعقیب صادر شد.

شعبانی همچنین با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری قدیمی ترین نهاد مدنی کشور است، ادامه داد: این کانون در استان کرمان از سال ۸۹ راه اندازی شد و با ۷۰۰ وکیل و کارآموز کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۳۸۸ نفر عضو کانون وکلای دادگستری کرمان هستند که از این تعداد هزار و ۵۰ نفر وکیل پایه یک و ۳۱۸ نفر به صورت کارآموزی فعالیت می کنند.

شعبانی گفت: طی سال گذشته ۹۵ فقره پرونده ارجاعی از کمیته امداد و ۳۴ پرونده از بهزیستی داشتیم و ۱۰۷ نفر نیز شخصا به کانون مراجعه و تفاضای وکالت معاضدتی داشتند.  

شعبانی تصریح کرد: طی سال گذشته ۳۰۸ فقره پرونده وکالت تسخیری برای کانون وکلای دادگستری کرمان تعیین شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.