مشهد- معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه امنیت در روابط بین الملل مقوله یکپارچه‌ای است، گفت: هیچ‌ شخصی نمی‌تواند امنیت خود را با نادیده گرفتن امنیت دیگران تامین کند بنابراین سیاست ما کمک به امنیت در سراسر منطقه است.

سیاست ایران کمک به امنیت منطقه است/دانشجویان بین الملل یاری گر گسترش صلح و آرامش هستند

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس عراقچی عصر چهارشنبه در نشست صمیمی با دانشجویان بین الملل در محل تالار فردوسی  دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه شناخته شده‌ترین تهدید منطقه و بین‌الملل تروریست تکفیری است، گفت: انواع دیگر تهدیدها نظیر تهدید محیط زیستی و اقتصادی نیز وجود دارد چرا که در تمام تهدیدها هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی خود را مصون از تهدیدات کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر برادران ما در عراق و سوریه از تروریست داعشی رنج می‌برند نمی‌توانیم بی‌تفاوت بنشینیم چرا که هم مسئولیت داریم و هم امنیت خود ما نیز این امر را سبب می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: موظف هستیم با تهدید بزرگ رژیم صهونیستی مقابله کنیم و این موارد هم مسئولیت اسلامی ما هم گامی در تامین امنیت منطقه و خود ما است و اگر ایران با داعش و النصره مقابله نمی‌کرد مشخص نبود اکنون در کشورهای منطقه به کجا رسیده بودند و چه موقعیتی داشتند.

وی خطاب به دانشجویان بین‌الملل با بیان اینکه در وهله نخست باید همدیگر را بشناسیم، گفت: گسترش همکاری علمی به گسترش همکاری‌های ملی و توسعه و گسترش رفاه کمک می‌کند.

عراقچی با بیان اینکه تبادل علمی حد و مرز نمی‌شناسد، گفت: علم دستاورد بشری است و همه ملت‌ها به گسترش علم کمک کردند بنابراین باید به لحاظ پیشرفت علمی به ویژه در مقابل کشورهای غربی که خود را صاحب علم می‌دانند به هم کمک کنیم.

وی افزود: حضور دانشجویان بین‌الملل در جمهوری اسلامی ایران فقط یک حرکت دانشجویی نیست بلکه گام بسیار مهمی برای تفاهم، درک و همکاری با همدیگر است.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه تبادل استاد و دانشجو به صلح و امنیت بین الملل کمک می‌کند گفت: هر کدام از شما دانشجویان سفیر کشور خود در جمهوری اسلامی ایران هستید و وقتی برمی‌گردید سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور خود هستید و حلقه وصل دولت و ملت ایران با کشور خودتان هستید.

عراقچی با بیان اینکه شما دانشجویان بین‌الملل در نهایت به گسترش صلح، ثبات و آرامش کمک می‌کنید، گفت: در منطقه غرب آسیا به شدت به این امر نیاز داریم چون این منطقه با تنش‌های مختلف و جنگ مواجه است و بیش از هر زمان نیاز داریم در راستای صلح و ثبات منطقه گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.