یزد - استاندار یزد گفت: خلاقیت و نوآوری در حوزه فناوری و آی.تی ضروری است و فعالیت‌ در حوزه فناوری و اطلاعات،باعث ایجاد اشتغال پایدار درجامعه خواهد شد.

خلاقیت و نوآوری در حوزه فناوری و آی.تی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی پیش ازظهر چهارشنبه در پنجمین نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد اظهارداشت: اگرایده ای در عمل کاربردی شد و به نیازی پاسخ داد، جنبه نوآوری دارد و به عرصه تولید پا بگذارد و نیاز جامعه را پوشش دهد .

وی افزود: برای اینکه ظرفیت‌های ایده‌پردازی روشن شود، سامانه‌ای شکل گرفته تا همه صاحبان ایده، رویدادها را ثبت کنند و بر اساس ارزیابی‌ها روشن شود کشور چه ظرفیتی در این زمینه دارد و چه اقدامی می‌توان انجام داد.

میرمحمدی تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری درزمینه‌ ایده‌پردازی افراد کارآفرین باید پای کار بیایند و اگرصاحب ایده نیاز به سرمایه‌گذاری داشته باشد باید سرمایه‌گذار با مشارکت دیگران به میدان بیاید اما در این فرآیندی که اکنون طی می‌شود، سه متولی داریم و این متولی‌ها هر کدام باید جای خودشان باشند و با هماهنگی کار کنند تا ایده به تولید برسد.

این مسئول گفت: نمی‌خواهیم بروکراسی‌ها وروال کارها زیاد و پیچیده باشد وکسانی که در این حوزه فعالیت دارند باید از تسهیلات حوزه علم و فناوری بهره‌مند ‌شوند و در مجموع بانک اطلاعاتی شکل ب‌گیرد تا توانمندی‌های کشور قابل بررسی و شناسایی باشد.

استاندار  از مجموعه اقدامات انجام شده در این زمینه در سطح استان قدردانی کرد واظهار داشت: فرآیند و فعالیت مجموعه‌ها به صورت نهایی منجر به اقدامات و نتایج خوبی در استان شده  که نتایج آن به مرور زمان  دیده خواهد شد.

میرمحمدی تصریح کرد: انعقاد برخی تفاهم‌نامه‌ها در مورد ایده های کاربردی گام مثبت ی برای یک ایده پرداز است و تفاهم‌نامه‌ها باید شفافیت داشته باشد و اگر ابهامی در آن باشد نتیجه خوبی نخواهد داشت ضمن اینکه باید در تفاهم‌نامه‌های مشترک، تعهدات هر دستگاه به صورت جداگانه مشخص شود.

استاندار خاطرنشان ساخت: خلاقیت و نوآوری باید  در حوزه فناوری و آی.تی در استان وجود داشته باشد و مجموعه فعالیت‌ها باید به گونه‌ای باشد که منجر به ایجاد اشتغال شود و ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.