مدیرکل اعزام مبلغ معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام ۲ هزار مبلغ و روحانی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) به مناطق محروم کشور خبرداد.

اعزام ۲ هزار مبلغ در ایام فاطمیه(س) به مناطق محروم از سوی سازمان اوقاف

به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام احمد شعبانی گفت: فرآیند اعزام مبلغان همزمان با برگزاری سوگواره یاس نبوی از ۶ اسفند آغاز و تا ۱۲ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی اعزام مبلغان به امامزادگان و مساجد مناطق محروم را از اولویت‌های این سازمان  برشمرد و افزود: مبلغان در کنار برپایی نماز جماعت و سخنرانی به سوالها و شبهات  اعتقادی پاسخ می‌دهند.

وی اجرای مشاوره‌های خانوادگی و دینی را از دیگر برنامه‌های مبلغان برشمرد و یاد آور شد: امسال مبلغان با استفاده از ابزارهای چند رسانه‌ای نیز به تبیین معارف و قرآن اهل بیت(ع) خواهند پرداخت.

مدیر کل اعزام مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین تشکیل کار گروه کودک و نوجوان و بیان احکام و مسائل شرعی و اعتقادی در قالب بازی‌های ویژه این سنین را از دیگر برنامه‌های مبلغان در این برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شعبانی  همچنین در همایش بزرگ مبلغین سوگواره یاس نبوی ویژه ایام فاطمیه(س)   که در قم برگزار شد اظهار کرد: حضرت زهرا(س) به حق، بزرگ‌ترین مدافع حریم ولایت امیرالمومنین علی(ع) بودند.

وی افزود: در روایتی از امام موسی بن جعفر(ع) ۲ صفت «صدیقه» و «شهیده» در مورد حضرت زهرا(س) بکار برده شده است و در نظام جمهوری اسلامی نیز برای نخستین بار، رهبر معظم انقلاب در زمان ریاست جمهوری‌شان این صفت را مورد استفاده قرار دادند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مضامین این روایت خاطرنشان کرد: از روایت امام کاظم(ع)، عصمت حضرت فاطمه زهرا(س) مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) جایگاه ارزشمندی نزد پیامبر اسلام(ص) داشتند و ایشان تعابیر بسیار حساب شده و دقیقی در مورد دختر بزرگوارشان دارند؛ در گفتار و رفتار حضرت محمد(ص) که برای ما حجت است، تکریم حضرت زهرا(س) کاملا مشهود است.

حجت‌الاسلام شعبانی گفت: زمانی که صدیقه طاهره(س) به نزد پدرشان می‌رفتند، حضرت پیامبر(ص) تمام قد در مقابل او بلند می‌شدند و دستشان را می‌بوسیدند و به این طریق، شأن و منزلت ایشان را به مسلمانان نشان می‌دادند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دیگر ویژگی‌های و صفات حضرت فاطمه(س) در لسان پیامبر اسلام(ص) افزود: امیرالمومنین علی(ع) با همه شجاعتی که داشتند، بعد از رحلت پیامبر(ص) مجبور به سکوت شدند اما حضرت زهرا(س) قیامی علنی داشت و تمام قد برای دفاع از همسرش به میدان آمد؛ وصیت به دفن شبانه و مخفیانه نیز در همین راستا بود و سبب شد ایشان در حرکت خود موفق باشند.

وی با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) در آن شرایط احساس کرد باید با تمام وجود از ولایت دفاع کند گفت: به یقین دفاع از این امر مقدس منحصر به ایشان و زمان صدر اسلام نبود و وظیفه‌ای همگانی در طول تاریخ محسوب می‌شود همانطور که سایر عبادات و تکالیف دینی استمرار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: دفاع از ولایت در زمان غیبت که در واقع دفاع از حریم ولایت فقیه محسوب می‌شود وظیفه همه به ویژه مبلغان دینی است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه روحانیون را سربازان خط مقدم دفاع از ولایت فقیه دانست و گفت: امروز دشمن با تمام قوا و امکانات خود به جنگ ولایت و نظام جمهوری اسلامی آمده زیرا حکومت ما بر اساس ولایت فقیه استوار است و در مقابل کفر و استکبار قرار دارد.

وی افزود: در دوران نهضت اسلامی و بعد از انقلاب، به وضوح دست هدایت امام عصر(عج) را در رهبری‌های امام راحل و حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مشاهده کرده‌ایم و امروز وظیفه ماست که از این حریم مقدس دفاع کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اجرای سوگواره یاس نبوی ویژه ایام فاطمیه در سطح بقاع متبرکه سراسر کشور خاطرنشان کرد: همه ما بر سفره وقف نشسته‌ایم و به برکت این سنت حسنه، تبلیغ دین میسر شده است بنابراین باید تبلیغ در مورد وقف و لزوم استمرار آن را در دستور کار قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.