نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تحریک‌آمیز گفت که جولان هیچ‌گاه به سوریه باز نخواهد گشت.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المیادین، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به استرالیا سفر کرده است گفت: جولان هرگز به سوریه باز نخواهد گشت.

"بلندی‌های جولان" فلات و منطقه‌ای کوهستانی است که در جنوب غربی‌ترین بخش خاک سوریه واقع شده  است.

این منطقه یکی از مناطق حساس نظامی در غرب آسیا به شمار می‌آید و تنها 70 کیلومتر از شهر  "دمشق " فاصله دارد. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه در سال 1967 میلادی  "بلندی‌های جولان"  را که متعلق به سوریه است،  به اشغال خود در آورد.

«دیوید فریدمن» سفیر جدید آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، پنجشنبه گذشته گفت: «معتقدم که بلندی‌های جولان منطقه‌ای استراتژیک و بسیار مهم برای اسرائیل است؛ می‌توان تصور کرد که اگر جولان تحت سیطره اسرائیل نمی‌بود چگونه آن به دردسر می‌افتاد... داعش می‌توانست این بلندی‌ها را به سیطره خود درآورد.»

فریدمن، که یک حقوقدان آمریکایی یهودی‌تبار است و همواره اظهاراتی جنجالی در حمایت از رژیم صهیونیستی مطرح می‌کند، در ادامه مدعی شد: «بلندی‌های جولان منطقه نزاع نیست.»

نتانیاهو در ادامه افزود: من تغییری را در خاورمیانه می‌بینم. در کشورهای زیادی که اعتراف می‌کنند که با خطر تروریسم مواجهند. این موضوع من را امیدوار می‌کند، زیرا همکاری با این کشورها به پیشبرد صلح  بین ما و بین آنها و در نهایت فلسطین می‌انجامد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.