۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹
کد خبر: 506653

سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از کاهش قیمت برنج، گوشت قرمز و مرغ خبر داد و گفت: مردم نگران تأمین میوه شب عید نباشند.

آخرین وضعیت تأمین میوه شب عید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، یداله صادقی در همایش کارگاه آموزشی روسای ادارات اصناف سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در بوشهر گفت: برخی محصولات مهم و مورد نیاز مردم از جمله برنج، شکر، روغن، گوشت قرمز و مرغ قیمت آن کاهش یافته که به‌زودی قیمت تضمینی آن اعلام می‌شود.

وی همچنین به نگرانی مردم در تأمین میوه شب عید اشاره کرد و گفت: برای تأمین میوه شب عید مردم اقدامات مهم و موثری انجام شده تا مردم بدون مشکل اقدام به خرید کنند و نگران نباشند.

وی با اشاره به کاهش نرخ تورم در کشور، خاطر نشان کرد: تورم ۴۲ درصدی در سال ۱۳۹۲ اکنون به ۶.۸ درصد رسیده و این در حالی است که اکثر شاخص‌ های اقتصادی که منفی بود مثبت شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: سامانه‌ های مختلفی برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه طراحی و اجرایی شده که با برنامه ‌ریزی‌ های انجام شده بر اساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی تا سال آینده تمام اسناد فرایندهای تجارت داخلی و خارجی الکترونیکی خواهد شد.

صادقی به اضافه شدن ۸ سمانه جدید به سامانه ایرانیان اصناف خبر داد و افزود: خدمات در بخش های مختلف اصناف الکترونیکی شده بگونه‌ای که انتخابات در این حوزه بصورت «it» اجرا می‌ شود.

وی اظهار داشت: هم اینک ۲۴ هزار شرکت تجارت الکترونیک در کشور فعال است، که این شرکتها بزرگترین گردش مالی به ارزش ۱۸ میلیارد دلار به میزان ۵۴ هزار میلیارد تومان دارند و نشان از خرید و فروش و کسب و کار در حوزه الکترونیک است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر افزایش بهره‌ وری در تولید، به جایگاه اصناف در تولید ناخالص ملی اشاره کرد و افزود: بین ۱۷ درصد تا ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی کشور مربوط به حوزه اصناف است.

صادقی گفت: رقم قابل توجهی برای افزایش بهره ‌وری ۱۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی از منابع بانکی توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تخصیص یافته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.