وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد بازار کار شدند که از این تعداد تنها برای ۷۰۰ هزار نفر در سطح کشور فرصت شغلی ایجاد شد.

وزیر ارتباطات: فکر می‌کردیم تحریم‌ها سال اول لغو می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمود واعظی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت:‌ سیاست دولت یازدهم از ابتدای کار با توجه به وجود تمامی محدودیتها سیاست توسعه‌ای بود به طوری که دولت اجازه نداد محدودیتها سبب ایجاد مشکلات در روند انجام کارها شود و با تمامی تلاش در راستای توسعه‌یافتگی در کشور حرکت کرد.

وی گفت: اعتبارت بسیار مناسبی در حوزه گازرسانی اختصاص یافته به طوری که تا پایان سال آینده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کشور از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و در حوزه آبرسانی به روستاها نیز اقدامات مناسبی انجام شده که با چند سال گذشته قابل مقایسه نبوده و در حال حاضر توسعه اینترنت پرسرعت نیز در روستاهای کشور به طوری جدی در دستور کار دولت قرار دارد.

واعظی بیان کرد: با توجه به اینکه سیاست دولت جلوگیری از مهاجرت افراد از روستاها و شهرستانها به کلان‌شهرها بود هدفگذاریها انجام شد که پروژه‌های نیمه‌تمام و نیز ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی در مناطق محروم و روستاهای کشور افزایش یابد که در این راستا با توجه به محدودیت اعتبارت پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا و نیمه‌تمام در اولویت تکمیل قرار گرفت و بعد از این موضوع نیز واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی در دستور قرار گرفته و سعی کردیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی پروژه‌های نیمه‌تمام و مهم را به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد برجام و سیاستهای خارجی دولت تصریح کرد: در طول مذاکرات ایران با گروه 5+1 رهنمودهای مقام معظم رهبری به دقت مورد توجه قرار گرفت که ایران در این مذاکرات با 6 کشور قدرتمند دنیا پای میز مذاکره نشست که حتی از این تعداد 5 کشور حق وتو داشتند و امروز می‌بینیم رئیس جمهور جدید آمریکا از توافق برجام بسیار عصبانی بوده و سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا برای ارائه پیشنهاد نقض برجام به رئیس جمهور جدید حکایت از این موضوع دارد.

وی گفت: در ابتدا فکر می‌کردیم که تمامی تحریمها در 12 ماه لغو می‌شود که این موضوع به طور کامل تحقق نیافت ولی چیزی که حائز اهمیت است این بوده که تمامی دنیا قدرت سیاست خارجی ایران را درک کرده و فهمیدند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری باج نداده و از امتیازات خود به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید.

واعظی افزود: برداشته شدن تحریمهای نفتی سبب شده است که فروش نفت در کشور بسیار افزایش یابد به طوری که در ماه گذشته بیش از 2 میلیون و 900 هزار بشکه نفت صادرات داشتیم که اکر این روند ادامه یابد و تحریمهای بیشتری لغو شود می‌تواند سبب عمران و آبادانی کشور شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز یکی دیگر از فعالیتهای مستمر دولت است که در سال 95 براساس آمارهای ارائه شده یک میلیون و 200 هزار نفر در سطح کشور وارد بازار کار شدند که برای 700 هزار نفر از این تعداد توسط دولت فرصت شغلی ایجاد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال 700 هزار فرصت شغلی در سطح کشور ایجاد شد ولی با این حال برای 500 هزار نفر این فرصت فراهم نشد که باید تلاش کنیم با توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم چرا که استخدام در سازمانهای دولتی به حداقل رسیده و دیگر در این سازمانها ظرفیتی برای استخدام وجود ندارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.