رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در واکنش به تهدیدهای دبیرکل حزب الله لبنان که تانکر حاوی آمونیاک در حیفا را به بمب هسته ای بالقوه ای تشبیه کرده بود، دستور داد این تانکر تخلیه شود.

رژیم صهیونیستی: مخزن آمونیاک حیفا تخلیه شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر محیط زیست اسراییل (رژیم صهیونیستی) در بیانیه ای این مخزن 12 هزار تنی را خطرناک توصیف کرد.
 
به دنبال تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان، سال میلادی گذشته 'سید حسن نصرالله' در پاسخ گفته بود که مخزن آمونیاک حیفا در صورتی که هدف موشک های حزب الله قرار بگیرد، به مثابه 'بمب هسته ای' عمل خواهد کرد.
 
وزارت محیط زیست رژیم صهیونیستی پر کردن مجدد مخزن مذکور را توسط شرکت 'صنایع شیمیایی حیفا' از تاریخ 1 مارس (11 اسفند) ممنوع کرده است.
 
این وزارتخانه سه ماه مهلت داده است که مواد شیمیایی داخل این مخزن در میان صنایع مربوطه توزیع شود.
 
این تصمیم وزارت محیط زیست رژیم صهیونیستی پس از آن اتخاذ شد که دادگاهی در حیفا درخواست شهرداری این شهر برای تخلیه این مخزن ظرف 10 روز را پذیرفت؛ شرکت 'صنایع شیمیایی حیفا' به این حکم اعتراض کرده است.
 
سخنگوی شهرداری حیفا به خبرگزاری فرانسه گفت که بر درخواست این شهرداری در زمینه تخلیه این مخزن پافشاری خواهد کرد.
 
دبیرکل حزب الله لبنان که نیروهایش در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی در سال 2006 به لبنان، حیفا را هدف قرار دادند، به هشدار کارشناسان و فعالانی استناد کرد که گفته بودند در صورت حمله به این مخزن، دهها هزار نفر کشته خواهند شد.
 
آمونیاک که در تولید کودهای شیمیایی و نیز صنایع یخچال سازی کاربرد دارد، ماده ای سمی و مضر برای انسان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.