«استفان دی‌میستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه می‌گوید نشست ژنو 4 قصد دارد به درگیری‌ها در سوریه پایان دهد.

دی‌میستورا: معارضان سوریه موفق به تشکیل هیأت واحدی نشده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، دی‌میستورا در کنفرانس خبری امروز خود در ژنو اعلام کرد که دور چهارم مذاکرات سوریه در ژنو، با هدف برون رفت سوریه از درگیری‌ها برگزار می‌شود.

وی به آتش بس فعلی در این کشور اشاره کرد و اظهار داشت که به رغم سختی‌ها، آتش بس همچنان در سوریه پا برجاست.

وی ادامه داد، اگر آتش بس در سوریه نبود، از نشست ژنو 4 نیز خبری نبود.

شبکه تلویزیونی الحدث به نقل از فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گزارش داد: نوشتن قانون اساسی جدید از جمله اختیارات مردم سوریه بوده و ما در این مورد هیچ اختیاری نداریم.

وی با بیان اینکه در نوشتن قانون اساسی همه گروه‌های سوریه باید نقش آفرینی داشته باشند، اظهار داشت که سازمان ملل در این راستا به مردم سوریه کمک خواهد کرد.

دی‌میستورا همچنین خواستار حضور زنان در گفت‌وگوها شد و بیان داشت که زنان باید در این گفت‌وگوها حضور خوبی داشته باشند که تا به الآن این مسئله محق نشده است.

وی با اشاره به اینکه پنجشنبه (فردا) دیدارهای دوجانبه با هیأت‌های حاضر در ژنو شروع خواهد شد، گفت که فکر نمی‌کند در مذاکرات فردا کارشکنی‌های زیادی وجود داشته باشد.

استفان دی‌میستورا به سیاست دولت دونالد ترامپ در قبال سوریه نیز اشاره داشت و گفت که دولت ترامپ نیاز به وقت دارد تا راهبرد خود در قبال این کشور را مشخص کند.

وی همچنین از مشارکت نماینده آمریکا در مذاکرات ژنو 4 خبر داد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که با دولت سوریه در خصوص وضعیت افراد زندانی مذاکره خواهد شد.

دی‌میستورا به درخواست خود از معارضان مبنی بر تشکیل یک هیأت واحدی برای شرکت در مذاکذات ژنو 4 اشاره کرد و گفت که این مسئله محقق نشد.

این مقام سازمان ملل اعلام کرد که معارضان در نشست ژنو 4 مشارکت 50 درصدی خواهند داشت.

استفان دی‌میستورا گفت که نشست آستانه به دنبال تثبیت آتش بس در سوریه بود و نشست فردا در ژنو به دنبال ایجاد راه حل سیاسی در این کشور خواهد بود.
منبع: فارس
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.