۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: 506685

مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید سومالی امروز در موگادیشو پایتخت این کشور با حضور بیش از ۱۲۰ هیأت از کشورها و سازمان‌های جهانی برگزار شد.

رئیس‌جمهور جدید سومالی سوگند یاد کرد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم تحلیف «محمد عبدالله فرماجو» رئیس‌جمهور جدید سومالی امروز چهارشنبه در موگادیشو برگزار شد و بیش از 20 هیأت از کشورها و سازمان‌های جهانی از جمله «اسماعیل عمر جیلی» رئیس‌جمهور جیبوتی، «اهورو کینیاتا» رئیس‌جمهور کنیا، «حیلی مریم دیسالین» نخست‌وزیر اتیوپی ، «ابراهیم محمود حامد» معاون رئیس‌جمهور سودان و تعدادی از شخصیت‌ها و هیأت‌های دیگر در این مراسم شرکت داشتند.

پایگاه «الصومال الجدید» گزارش داد که محمد عبدالله فرماجو رئیس‌جمهور جدید سومالی طی نطقی در این مراسم تأکید کرد که دولت وی اهتمام زیادی به حل مشکلات امنیتی و انسانی که کشور با آن مواجه است، خواهد داشت و بر تکمیل روند آشتی، اصلاح نظام قضائی و تآکید بر حاکمیت قانون و توسعه اقتصادی تمرکز خواهد کرد.

وی اشاره کرد که دولت وی برای تقویت سیاست خارجی مبتنی بر همکاری و احترام متقابل تلاش خواهد نمود.

فرماجو 8 فوریه (20 بهمن) در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شد و چهارشنبه گذشته منصب ریاست‌جمهوری را از «حسن شیخ محمود» رئیس‌جمهور قبلی تحویل گرفت.

«عمر جیله» رئیس‌جمهور جیبوتی که از شرکت‌کنندگان در مراسم تحلیف فرماجو بود، تأکید کرد که این یک حادثه تاریخی است که زمینه را برای روند تحولات دموکراتیک و تبادل مسالمت‌آمیز قدرت در سومالی فراهم می‌کند.

وی جامعه جهانی را به حمایت از سومالی در جنگ علیه تروریسم فراخواند.
منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.