اصفهان- رویداد دانشجویی دیوارنگاری شهری با عنوان "هزار و یک شهر" با حضور دانشجویان هنر سه دانشگاه استان اصفهان کار خود را آغاز کرد.

 داستان های پندآموز قرآنی  بر دیوارهای کوتاه شهر اصفهان نقش می بندند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل شهرداری اصفهان، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: در این رویداد دانشجویی که تا بیستم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت، حدود ۸ هزار مترمربع از دیواره های کوتاه و بدنه خیابان های مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان دیوارنگاری می شود.

مهدی بقایی با اشاره به اینکه در این راستا از تمام دانشگاه های دارای رشته نقاشی دعوت به عمل آمد، افزود: این رویداد با مشارکت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، مؤسسه آموزش عالی سپهر اصفهان و دانشکده فنی و حرفه ای سمیه که اعلام آمادگی کرده بودند و به سرپرستی اساتید آن ها انجام می شود.

وی بیان کرد: محتوای طرح های اجرایی بر روی دیواره ها، داستان های پندآموز قرآنی و اساطیری ایرانی است و روند طرح آوری از طریق سفارش به اساتید نقاشی و فراخوان هنرمندان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این داستان ها با مشارکت اساتید علوم قرآنی و ادبیات داستانی از میان صدها داستان مختلف انتخاب شده است خاطرنشان کرد: با توجه به زیاد بودن طرح های رسیده، پس از داوری طرح ها۶۰ طرح از ۹۰ داستان مطرح شده انتخاب و بر۱۵۰ دیوار مختلف سطح شهر اصفهان اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان  هدف از اجرای این طرح را علاوه بر رفع نازیبایی دیواره های کوتاه بدنه شهری، ارائه یک زمینه و موضوع مشترک معرفی داستان ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی  خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.