اصفهان- کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات شهرستان اصفهان اعلام کرد: ارائه گواهی عدم سوء پیشینه هنگام ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی، الزامی است.

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه هنگام ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی الزامی است

به گزارش قدس آنلاین، روابط عمومی فرمانداری اصفهان با انتشار اطلاعیه انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اعلام کرد: با عنایت به ماده ۲۶ تبصره ۳ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در باره شرایط انتخاب شوندگان، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، هنگام ثبت نام داوطلبان، الزامی است.
در این اطلاعیه آمده است: داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند اقدام به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه کنند تا بسهولت بتوانند بر اساس جدول زمان بندی و در زمان مقرر ثبت نام کنند.
ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا از روز سی ام اسفند سالجاری آغاز می شود و تا ششم فروردین سال آینده ادامه دارد.
انتخابات پنجمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار می شود و بر اساس قانون جدید، تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی شهرهای تا ۵۰ هزار نفر جمعیت، پنج نفر و تعداد اعضای علی‌ البدل، سه نفر تعیین شده است.
تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی شهرهایی که جمعیت آنها بین ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر است هفت نفر و تعداد اعضای علی‌ البدل پنج نفر و تعداد اعضای شورای شهرهایی که جمعیت آنها بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر است، ۹ نفر و تعداد اعضای علی‌ البدل شش نفر خواهند بود.
تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهایی که جمعیت آنها بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر است ۱۱ نفر و تعداد اعضای علی ‌البدل هفت نفر نفر تعیین شده است.
اعضای شورای اسلامی شهرها با جمعیت یک ‌تا دو میلیون نفر ۱۳ نفر عضو اصلی و هشت نفر عضو علی‌ البدل خواهند بود و شورای اسلامی شهرهایی با جمعیت بیش از دو میلیون نفر، ۱۵ نفر عضو اصلی و ۱۰ نفر عضو علی‌ البدل خواهند داشت.
شورای اسلامی کلانشهر اصفهان در زمان حاضر ۲۱ عضو و شهر نجف آباد دارای ۱۳ عضو است که اعضای این شوراها در دوره پنجم به ترتیب به ۱۳ و ۹ نفر کاهش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.