کاشان- نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم در ایران قیام های صورت گرفته و ناکام در بحرین را به دلیل حمایت کشورهای غربی و عربستان از آل خلیفه دانست و این حمایت را نشانه نفوذ استکبار در کشور خود عنوان کرد.

حمایت کشورهای غربی و عربستان از آل خلیفه نشانه نفوذ استکبار در بحرین است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام عبدالله دقاق شامگاه چهارشنبه در سومین یادواره شهدای مهندسین کاشان ضمن توصیف منطقه استراتژیک بحرین بیان کرد: بحرین جزیره‌ای در خلیج فارس با جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر است و از ۲۳۴ سال پیش قبیله آل خلیفه وارد بحرین شده و تاکنون ملت شیعه بحرین را آزار و اذیت و شکنجه دادند و برخی شیعیان بحرین به کشورهای حاشیه خلیج فارس فرار کردند.

وی با بیان اینکه از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۲۰۶ شهید تقدیم انقلاب بحرین شده است، گفت: آل خلیفه از آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل استفاده کرده و علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم اقداماتی صورت دادند و تابعیت او را سلب کرده و تهمت پولشویی به او زدند.

نماینده آیت‌الله عیسی قاسم و نماینده شیعیان بحرین در ایران ضمن تشکیل دادگاه علیه شیخ عیسی قاسم افزود: با دریافت خبر سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم تجمع عظیمی در اطراف خانه شیخ عیسی قاسم به صورت ۲۴ ساعته ایجاد شد و این تجمع ۲۵۰ روز است، ادامه دارد و ما تا آخرین نفس از او حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ملت بحرین در مکتب امام حسین(ع) پرورش پیدا کرده‌اند و چنین ملت زنده و شهیدپرور شکست‌ناپذیر است و فقط پیروزی را می شناسد و با دعای ملت ایران و شهدا مخصوصا شهدای مدافع حرم قیام مردم بحرین به پیروزی می‌انجامد.

دقاق با بیان اینکه داعش ۵۰۰ متر با حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) فاصله داشت، ابراز کرد: نیروهای داعش در ابتدای جنگ به ۳۰هزار نفر می‌رسید اما شمار مدافعان حرم ۵۰۰ نفر بودند و تا آخرین نفس دفاع کرده و پیروز شدند و این مهم اثر بسیار زیادی دارد.

نماینده آیت‌الله عیسی قاسم و نماینده شیعیان بحرین در ایران با اشاره به اینکه هر انقلابی دو وجهه ایجاد و بقا دارد، اظهار کرد: در مورد علت ایجاد انقلاب سه نکته لازم است که نخستین آن انگیزه، دوم ایمان به انگیزه و سوم اقدام است و در همین راستا اگر کسی می‌خواهد مدافع حرم باشد ابتدا برای این مهم انگیزه داشته‌باشد و به آن انگیزه اعتقاد و در آن راستا اقدام کند.

دقاق خاطرنشان کرد: اگر حرکت انقلابی ایجاد شد، علت بقا و سوالاتی در مورد ابقای آن انقلاب مطرح می‌شود که سه علت در این مورد وجود دارد که نخستین مورد خون شهدا و مردمی بودن انقلاب است به گونه‌ای که هر حرکت و انقلابی مردمی باشد، باقی می ماند.

وی تصریح کرد: دومین نکته در مورد علت بقای انقلاب‌ها رهبری علما است که به عنوان حافظ انقلاب عمل می‌کنند به گونه ای که اگر انقلابی رهبری نداشته باشد، به زودی از بین می‌رود و در همین راستا امام راحل فرمودند که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد» .

نماینده آیت‌الله عیسی قاسم و نماینده شیعیان بحرین در ایران سومین نکته در علت بقای انقلاب را وحدت ملی دانست و تصریح کرد: تمامی این نکات در شهدای مدافع حرم، شهدای انقلاب اسلامی و سایر شهدا دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.