در ۴سال گذشته تدوین لایحه آزادسازی سهام‌عدالت در دستور کار دولت بوده، این لایحه در اسفندماه پارسال به تصویب هیأت وزیران رسید اما به مجلس ارائه نشد.

روحانی در سال ۹۲: تکلیف سهام عدالت را دو ماهه مشخص می‌کنم/ دولت: سود سهام عدالت قبل از انتخابات ۹۶ پرداخت می‌شود!

به گزارش قدس آنلاین، شورای‌عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴سازمان خصوصی‌سازی را مکلف کرد تا زمان آزادسازی سهام‌عدالت، سود این سهام را از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول و متناسب با میزان سهام قابل تخصیص به هر فرد به مشمولان پرداخت کند.

پیش از این، در یک مقطع و در آستانه انتخابات سال۸۸ دولت وقت، سود سهام‌عدالت را به‌حساب برخی مشمولان واریز کرد. دولت وعده داده است از فرایند آزادسازی سهام‌عدالت استفاده سیاسی و انتخاباتی نخواهد کرد. در ۴سال گذشته تدوین لایحه آزادسازی سهام‌عدالت در دستور کار دولت بوده، این لایحه در اسفندماه پارسال به تصویب هیأت وزیران رسید اما به مجلس ارائه نشد. حسن روحانی رئیس‌جمهور سال۹۲ و به هنگام ارائه نخستین لایحه بودجه تدوین شده در دولتش به نمایندگان مجلس قول داده بوده دوماهه تکلیف آزادسازی سهام‌عدالت را روشن کند.

طبق اعلام سایت دولت، دوشنبه شب در جلسه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد ماجرای ساماندهی طرح توزیع سهام‌عدالت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. براساس مصوبه این شورا سازمان خصوصی‌سازی‌ مکلف شده تا زمان آزادسازی سهام‌عدالت، سود سهام‌عدالت را از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول و متناسب با میزان سهام قابل تخصیص به هر فرد برای پرداخت سود به مشمولان اقدام کند.

در این نشست، اسحاق جهانگیری وعده آزادسازی سهام‌عدالت را مطرح اما زمان دقیقی برای اجرای این وعده مشخص نکرد. معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به حاضران گفت: طرح سهام‌عدالت از ابتدا برای بهره‌مند شدن مردم تدوین شد و انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته برای آزادسازی سهام‌عدالت شاهد بهره‌مندی مردم از این سهام باشیم.

هادی قوامی، عضوناظرمجلس درشورای‌عالی اصل۴۴ قانون اساسی که از حاضران در نشست اخیر بود از پرداخت سود سهام‌عدالت دهک‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در سال۹۵ خبرداد و گفت: ۵۲درصد قیمت سهام‌عدالت ازمحل واریز سود به خزانه تسویه شده است.

به گفته او این رقم معادل ۵۳هزار میلیاردتومان است، با توجه به اینکه ۵۰درصد قیمت سهام‌عدالت برای دودهک‌ پایین شامل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به رایگان محاسبه خواهد شد، طبق برآورد انجام شده سهام‌عدالت دهک‌های مذکور تا سقف ۲میلیون تومان آزاد شده است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: ارزش سهام‌عدالت قابل آزادسازی ۸دهک دیگر یک میلیون تومان است.
 
قوامی گفت: قرار است فرصت شش‌ماهه‌ای برای تسویه بدهی به ۸دهک بالا داده شود تا سهام‌عدالت متعلق به این دهک‌ها تعیین‌تکلیف شود. او ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی پیش از آغاز سال۹۶ از طریق یک سایت رسمی تکلیف بدهی‌ها و میزان سهام متعلق به سهامداران سهام‌عدالت را مشخص خواهد شد.

سید جعفر سبحانی سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به مصوبات شورای‌عالی اصل ۴۴، از اطلاع‌رسانی و عملیاتی شدن آخرین وضعیت صورتحساب مشمولان سهام‌عدالت تا نیمه اول اسفندماه امسال، در قالب ارائه یک گزارش عملکرد ده‌ساله به مشمولان خبرداد. او تأکید کرد:‌ براساس مصوبه شورای‌عالی اصل۴۴، سازمان خصوصی‌سازی‌ موظف است که سود سال ۹۵ را به مشمولان پرداخت کند. این سود دیگر به دولت و خزانه متعلق نیست اما این کار از سال آینده اجرایی خواهد شد.

منبع: نسیم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.