کره شمالی دولت مالزی را برای مرگ یکی از شهروندان خود مقصر دانست و این کشور را به «نگرشی غیردوستانه» متهم ساخت.

«پیونگ یانگ» مالزی را مقصر اصلی مرگ شهروند خود می داند

به گزارش «قدس آنلاین»به نقل از رویترز، مقامات «پیونگ یانگ» دولت مالزی را برای مرگ یکی از شهروندان خود مقصر  دانستند و این کشور را به «نگرشی غیردوستانه» در سناریویی متهم ساختند که به زعم پیونگ یانگ، از سوی کره جنوبی طراحی شده است تا این گونه وانمود کند که مأموران پیونگ یانگ برادر ناتنی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را به قتل رسانده اند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که مالزی پیش از این به مقامات پیونگ یانگ اعلام کرده بود که فردی با یک گذرنامه دیپلماتیک روز سیزدهم فوریه در فرودگاه کوالالامپور در اثر حمله قلبی جان سپرده است.

این خبرگزاری کره شمالی به نقل از یک سخنگوی دولتی گزارش داد که دولت مالزی به سرعت موضع خود را تغییر داد و پس از انتشار گزارشاتی در کره جنوبی دال بر مرگ ناشی از مسمومیت این فرد متوفی، موضوع را پیچیده و بغرنج ساخت.  

در این گزارش آمده است که «بار مسئولیت مرگ این شهروند کره شمالی برعهده دولت مالزی است؛ زیرا وی در خاک مالزی فوت کرده است».

رئیس پلیس مالزی روز چهارشنبه اعلام کرد که یکی از مقامات ارشد سفارت کره شمالی و یکی از افراد مرتبط با خطوط هوایی دولتی این کشور مظنون به دست داشتن در توطئه قتل «کیم جونگ نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی هستند.

«خالد ابو باکار» رئیس پلیس مالزی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که هر دوی این افراد هم اکنون در کوالالامپور هستند و برای پاسخ به پرسشهای پلیس احضار شده اند.

گفتنی است که تاکنون، پلیس حدود هشت تن از اتباع کره شمالی را به اتهام ارتباط با قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی شناسائی کرده است که یکی از آنها هم اکنون در بازداشت به سر می برد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.