مقام‌های رژیم صهیونیستی مانع از ورود ۵ نماینده پارلمان اروپا به نوار غزه شدند.

رژیم صهیونیستی مانع از ورود نمایندگان اتحادیه اروپا به نوار غزه شد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۵ نماینده پارلمان اروپا اعلام کردند که مقام  های اسرائیلی روز چهارشنبه اجازه ورود آنها به نوار غزه را نداده اند.

نیوکلیس سیلیکیوتیس نماینده قبرس در پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: ممانعت از ورود نمایندگان پارلمان اروپا به نوار غزه از سوی مقام های اسرائیلی، غیر قابل قبول است.

از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، مقام های اسرائیلی مانع ورود هیات های پارلمانی اتحادیه اروپا به نوار غزه شده‌اند و تنها یک بار یک هیات به رهبری رئیس کمیته بودجه پارلمان اروپا اجازه ورود به نوار غزه را پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: چه چیزی آنجاست که از ما مخفی می کنند؟ من ممنوعیت سیستماتیک ورود نمایندگان اروپایی به نوار غزه را محکوم می کنم.

اسرائیل اعلام کرده است که نمایندگان پارلمان اروپا جزء کسانی نیستند که اجازه ورود به نوار غزه را داشته باشند. یک مقام وزارت جنگ اسرائیل که مسئول صدور مجوز ورود به نوار غزه است، در این باره گفت: سیاست اسرائیل به مقام های انسانی و حرفه‌ای اجازه عبور بین نوار غزه و اسرائیل را در زمینه های اقتصادی و زیرساختی می دهد، به علاوه دیپلمات های خارجی که برای تشکیلات خودگردان یا اسرائیل فعالیت می کنند.

این نماینده قبرسی، توضیحات ارائه شده از سوی این مقام اسرائیلی را غیر قابل قبول ارزیابی کرد و از جامعه بین المللی خواست تا فشار بر اسرائیل را افزایش دهند تا محاصره نوار غزه را لغو کند.

اتحادیه اروپا بیشترین کمک مالی را در اختیار فلسطینی ها قرار می دهد. بانک جهانی و سازمان ملل اعلام کرده اند که محاصره ده ساله نوار غزه موجب از بین رفتن صادرات شده و زیان شدیدی را به اقتصاد منطقه وارد کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.