بجنورد- مدیرکل بنیاد مسکن روستایی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۱۰۴ هزار واحد مسکن روستایی در استان داریم که تاکنون ۵۴ هزارواحد روستایی مقاوم سازی شده و ۵۰ هزار واحد دیگر نیاز به مقاوم سازی دارد.

۵۰ هزار واحد مسکن روستایی خراسان شمالی نیاز به مقاوم سازی دارد

علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: برنامه ما این است تا افق ۱۴۰۴ ، ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شوند.

وی با اشاره به اینکه بعد از زلزله سال ۷۵ براساس مقررات ملی ساختمان ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان های استان احداث شد، افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۹۰۰ واحد در شهرستان های بجنورد، مانه وسملقان، راز و جرگلان ،گرمه و جاجرم و ۲ هزارو ۶۰۰ واحد در شهرستان های شیروان و فاروج از محل اعتبارات بازسازی احداث شد.

وی خاطرنشان کرد: طی سالهای ۸۰ تا ۸۵ نیز ۳ هزار واحد مسکن روستایی در استان احداث شده است.

وی تصریح کرد: از محل اعتبار ترویج مسکن روستایی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سطح کشور ساخته می شود که از این محل طی ده سال، ۳۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در استان احداث شده است.

محمدی ادامه داد: با تسهیلات سال گذشته تا مهرماه سال جاری سهمیه اختصاص یافته به استان بازسازی ۳ هزار و ۵۹۶ واحد مسکن روستایی است که تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ واحد انعقاد قرارداد شده که هزار و ۹۰۰ واحد احداث شده و مابقی در حال ساخت است.

وی یادآورشد: تسهیلات سال جاری که از مهرماه ابلاغ شد ۵ هزار سهمیه داشتیم که از این تعداد هزار و ۳۰۰ نفر به بانک ها ابلاغ شده که ۲۳۰ نفر برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در ادامه از بخشودگی جرائم دیرکرد وام مسکن روستایی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بدهکاران بانکی تا پایان سال جاری مهلت‌ دارند تا با تسویه وام‌های خود از فرصت بخشودگی جرائم دیرکرد استفاده کنند.

محمدی اظهارکرد: بخشودگی جرائم وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان مصوبه مجلس شورای اسلامی است و دستورالعمل این مصوبه از سوی بانک مرکزی ابلاغ‌شده است که تسهیلات باغ سازی و بهسازی مسکن روستایی مشمول این مصوبه است.

وی اظهار کرد: بانک عامل مکلف است در صورت بازپرداخت مانده اصل تسهیلات توسط مشمولان به‌طور یکجا و نقدی تا پایان سال ۹۵، نسبت به بخشودگی سود تسهیلات در سقف سهمیه ابلاغی بانک مرکزی، اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.