زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان درنشست شورای راهبردی گردشکری استان با اشاره به خروج سیستان وبلوچستان از غربت ناشناختگی برای ایرانیان گفت : سیستان و بلوچستان امادگی لازم برای استقبال از گردشگران ایرانی را دارد .

سیستان وبلوچستان ناشناخته ترین مقصد گردشگری برای ایرانیان است

به گزارش قدس آنلاین، مرکز سیستان و بلوچستان،علی اوسط هاشمی از خرید دو فروند هواپیما برای خطوط تفتان ایر برای استان خبر داد و گفت:  احداث فرودگاه در چابهار و افتتاح باند دوم  فرودگاه  بین المللی زاهدان، بر قراری خط کشتیراتی چابهار مسقط ، توسعه شبکه ریلی و حرکت شبانه قطار از کرمان به زاهدان از جمله عوامل مورد توجه در راستای افزایش  گردشگری در استان است .
وی با بیان اینکه تعطیلات نوروزی و سه ماه تعطیلی در تابستان ، فرصتی مناسب برای گردشگری ایرانیان است، از ادارات خواست : مهمانسراهای خود را بصورت اجاره در اختیار بخش خصوصی قرار دهند تا مورد استفاده  گردشکران قرار گیرند .
استاندار همچنین برپایی سیاه چادر و کپر را اقدامی مناسب برای معرفی استان دانست و افزود: کپرهایی که برپا می شود باید زمینه معرفی هویت تاریخی ، اقلیمی و مذهبی استان را فراهم کند وبه گونه ایی باشد که بتوانیم در ایام گردشگری، هتل های کپری در استان داشته باشیم .
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هم گفت : برگزاری دو دهکده ، نوروزگاه در استان یکی در سیستان با نوروزخوانی ودیگری در  بلوچستان با عنوان بهارگاه می تواند علاوه بر شادی آفرین ، معرف فرهنگ سیستانی و بلوچستانی در ایام نوروز، باشند .
مشتاق گوهری افزود: در این راستا کوه خواجه در زابل و تفتان در خاش از مکانهای برگزاری نوروزگاهها در استان تعیین شده است .
وی در ادامه از راه اندازی موزه های آب، را آهن و سلامت در زاهدان برای ترویج گردشکری عشایری در روستاهای استان در سال آینده خبر داد .
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شناسایی نقاط کور مخابراتی در استان به خصوص در محورهای بین شهری ونصب تابلوهای راهنما توسط ادارات، ایجاد غرفه فروش صنایع دستی در شهرها و محورهای بین شهری ، تعیین مکانی مناسب برای شنا در سواحل، برگزاری همایش ٥٠٠ نفری در اسفندماه جاری و برگزاری جشنواره موسیقی و جشنواره غذاهای سنتی در شهرهای استان را از جمله اقداماتی دانست که می تواند معرف استان برای ایرانیان باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.