ساری- رئیس شورای شهر ساری ساخت پل کابلی بر روی رودخانه تجن را غیرضروری ضروری دانست و گفت: هزینه ساخت این پل که در شورای گذشته اتفاق افتاده است، باید در اولویت های مهم دیگر شهر هزینه می شد.

مکان دفن زباله ساری وضعیت مناسبی ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیجان شمشیربند صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: ۳۲ میلیارد تومان برای پل کابلی هزینه شد که ۱۶ میلیارد تومان آن در شورای قبلی بوده است.

وی با بیان اینکه نیروگاه زباله سوز ساری پایان سال آینده به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: متاسفانه وعده مسولین به منطقه پشتکوه ساری طی ۱۳ سال گذشته محقق نشده و زباله ساری همچنان در ۱۳۰ کیلومتری ساری دفن می شود.

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه مکان دفن زباله ساری وضعیت مناسبی نداشته و مردم از این بابت ناراحت و نگرانند، ادامه داد: ۸۰ درصد تجهیزات نیروگاه زباله سوز وارد ساری شده و ۴۰ درصد ساختمان آن احداث گردید.

شمشیربند با اعلا م اینکه اعتبارات این نیروگاه زباله سوز ملی است، خاطرنشان کرد: تاخیر در بهره برداری از این پروژه به مشکلات اعتباری دولت برمی گردد.

وی یادآور شد: از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی این نیروگاه، ۲۰ میلیارد تومان و از ۱۸ میلیون دلار اعتبار ارزی آن ۱۰ میلیارد دلار پرداخت شده است.  

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورا حداکثر وجوه دریافتی بابت واگذاری قبر برای خانواده متوفیان حداکثر ۵ میلیون تومان است، گفت: تخلف های احتمالی بابت دریافت وجوه اضافه بررسی می شود.

شمشیربند اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی ۱۱ پارک جنگلی به مساحت ۱۰ هکتار در ساری احداث گردید که ۶۰ درصد این پارک ها در دوره چهارم شورا احداث گردید.

وی از احداث ۴ پارک بانوان، بوستان ولایت، پارک جنگلی سکوتپه و فاز دوم پارک ملل خبر داد و یادآور شد: مدیریت پارک جنگلی شهید زارع ساری به مساحت ۷۰ هکتار به شهرداری واگذار شده است و در آنجا شهر بازی احداث خواهد شد.

رئیس شورای شهر ساری ادامه داد: با احداث پارک های مذکور، سرانه فضای سبز ساری به ازای هر شهروند به ۶۰ مترمربع خواهد رسید که بالاتر از میانگین جهانی است.

شمشیربند در ارتباط با پروژه های جمع آوری آب های سطحی گفت: ۵۰ کیلومتر کانال جمع آوری آب های سطحی با اعتبار ۱۶۷ میلیارد تومان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه های زیرگذر زغالچال و بوستان ولایت ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، از اجرای زیرگذر پل گردن و اتمام آن در روزهای آینده خبر داد.

رئیس شورای شهر ساری اختلاف بین شورا و شهردار را تکذیب کرد و خاطر نشان کرد: انتقادهای صورت گرفته به مدیریت شهری را تنها با فعالیت های عمرانی پاسخ می دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.