بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: فعالان مساجد باید تولیدات فرهنگی و هنری کانون ها را تقویت کنند و برای احیاء کارکردهای مساجد باید کانون ها و مساجد الگو و برتر را معرفی کنیم.

کارکردهای واقعی کانون های مساجد تقویت شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین فرخنده، صبح پنج شنبه در نشست هم اندیشی ستاد هماهنگی گرامیداشت هجدهم اسفند، با گرامیداشت سالروز تأسیس کانون های مساجد بر برگزاری برنامه های کیفی و دعوت از مدیران و همچنین نخبگان فرهنگی و هنری برای حضور در این ویژه برنامه ها تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه زمان اجرای برنامه ها و همایش گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد از سوی دبیرخانه مساجد استان آماده و لیست شده است، از روسای ارشاد تقاضا کرد پس از بررسی موارد و اعلام نظر نهایی، برنامه ها را با قوت اجرایی کنند.

فرخنده بر جدی گرفتن برنامه ها و برنامه ریزی برای اجرای مطلوب همایش های مدیران کانون های فرهنگی و هنری در شهرستان ها تأکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع شهرستان ها، شهرستان ها می توانند از اعتبارات مشارکتی و همکاری سایر نهاد ها و ارگان ها برای کیفی تر شدن برنامه ها بهره ببرند.

وی همچنین بر برقراری تعامل دوسویه بین انجمن های فرهنگی و هنری و نخبگان فرهنگی و هنری با کانون های مساجد تأکید کرد و افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری بهره ببریم.

دبیر هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه، وزارت ارشاد و ستادعالی موظف شده اند در همه شهرها و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت، کانون فرهنگی و هنری راه اندازی کنند، گفت: این تکلیف، رسالت ما را سنگین تر می کند و باید با مشخص کردن تعداد شهرها و روستاهای بالای هزار نفر، به تحقق این برنامه کمک کنیم.

فرخنده با بیان اینکه ممکن است این سوال به ذهن جامعه خطور کند  کانون های فرهنگی و هنری تاکنون منشاء چه اثراتی بوده اند و چه کارهای تأثیرگذاری انجام داده اند، اذعان کرد: ما باید در برنامه های خود نقش کانون های فرهنگی و هنری را در احیاء کارکردهای مساجد تقویت و این اثرگذاری را به جامعه معرفی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.