مشهد- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد در آمد خراسان رضوی از محل مالیات بوده است، گفت: شاخص کشوری در شرایط فعلی ۵۶ درصد است.

شاخص خراسان رضوی نسبت به کشور در پرداخت مالیات کمتر است

به گزارش قدس آنلاین، سید کمال تقوی نژاد صبح پنجشنبه در نشست اتاق اصناف مشهد اظهار کرد: از مقدار دریافت مالیات در خراسان رضوی ۲۰۰ میلیارد تومان عوارض در خراسان رضوی به شهرداریها پرداخت شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: رشد مصوب درآمدها در سال ۹۶ در استان خراسان رضوی تقریبا هشت درصد و در کل کشور ۱۰ درصد بوده است.

وی اظهار کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته مقرر گشت صادراتی که به صورت ریالی از خراسان رضوی انجام می شود از پرداخت مالیات معاف باشد.

تقوی نژاد با اشاره به اینکه آمار نشان می دهد جمعیت بسیاری در کشور مالیات خود را به صورت دقیق و منظم پرداخت می کنند، اظهار کرد: از ۷۷ مورد رسیدگی از ۲۲۰ مورد که در کشور انجام شده است به تازگی ۹۹۰ میلیارد تومان مالیات دریافت شده است.

وی به صدور بیش از ۲۰ بخشنامه طی یک سال اخیر برای حل مشکلات مالی واحدهای مختلف در کشور اشاره کرد و گفت: در بحث مالیات بر ارزش افزوده نباید مالیات از حلقه آخر اخذ گردد زیرا علاوه بر اینکه جامعه آماری بسیار زیادی را سازمان امور مالیاتی کشور درگیر می کند مشکلات بسیاری را در خصوص دریافت به وجود می آورد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تحقق عدالت مالیاتی را یک موضوع بسیار مهم و اساسی دانست، تصریح کرد: مبنای اصلی کار این سازمان اعتماد سازی بین تمام آحاد مختلف مردم است و در این زمینه تلاش های بسیار زیادی صورت گرفته است.

افزود: مالیات ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی به صورت پلکانی در کشور تقسیط شده و اینگونه نیست که این سازمان بخواهد فشاری را به روی واحدهای صنفی و تولیدی کشور وارد کند.

تقوی نژاد اظهار کرد: نصب صندوق های مکانیزه فروش برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده، بر اساس حمایت و از مبنای اعتماد سازی در سطح کشور دنبال می شود.

وی گفت: یک درصد از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد، که رقم تقریبی آْن درسال جاری به ۴۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.