بجنورد- مدیر کمیته امداد شهرستان اسفراین گفت: روستائیان این شهرستان امسال بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال زکات برای کمک به محرومان پرداخت کرده اند.

۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای کمک به محرومان اسفراین پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، علی سخاوتی پور اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان اسفراین در زمینه های ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، حمایت های بیمه ای و درمانی، تحصیلی، فرهنگی و معیشتی به مددجویان خدمات مطلوبی با هدف توانمند سازی آنان ارائه می دهد.

وی با اشاره به جمع آوری زکات از ۷۱ روستای این شهرستان افزود: از محل درآمدهای زکات، نیازهای معیشتی ۸۶۴ خانواده برطرف و  ۳۲سری جهیزیه اهدا و مسکن مددجویان نیز بنا شده است.

وی در ادامه به پرداخت وام های قرض الحسنه اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماهه امسال حدود ۴۰۰ مورد تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اسفراین اظهار کرد: کمیته امداد برای رفع مشکلات مقطعی مددجویان در زمینه های کمک هزینه خرید جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی، تامین هزینه های درمانی و تعمیرات مسکن در حد توان و امکانات خود اقدام به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی می کند.

سخاوتی یاد آور شد: تاکنون بیش از پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به۴۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان که مشکلاتی از جمله هزینه های درمانی، تحصیلی، اجاره مسکن، کمک معیشت، تامین وسایل ضروری منزل، جهیزیه داشتند پرداخت شده است.

به گفته وی در سال ۹۵ بیش از ۵۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش شش میلیارد و۳۰۰ میلیون ریال به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد اسفراین پرداخت شده است.
شایسته ذکر است؛ هم اکنون بیش از چهار هزار و۲۷۱  نفر از نیازمندان اسفراین از کمیته امداد مستمری دریافت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.