ساری- نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای انتقال رشادت های مردم شمال باید در چالوس که در دوران دفاع مقدس نقش منطقه پشتیبانی جبهه ها را داشت، موزه دفاع مقدس احداث شود.

موزه دفاع مقدس در چالوس احداث شود

به گزارش قدس آنلاین، همایش «فاتحان فاو» در شهرستان نوشهر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در استان های شمالی در نوشهر برگزار شد.

این همایش محفل انسی است که به صورت خودجوش توسط پیشکسوتان دوراه دفاع مقدس هر ساله در روزهای پایانی سال و در یکی از سه استان شمالی کشور برگزار می شود.

قاسم احمدی، نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار کرد: شهرستان چالوس در دوران دفاع مقدس به عنوان منطقه پشتیبانی محسوب می شد اما این منطقه بوی شهدا نمی دهد.

وی با بیان اینکه چالوس قدمگاه ۲۱ هزار شهید است، گفت: سرزمین شهیدانی مانند شهید طوسی، خیریان، حاج علی احمدی نباید تغییر کاربری پیدا کند و باید موزه دفاع مقدس در این منطقه احداث شود.

۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازنی پرچم شهادت طلبی را در مازندران برافراشته اند

در ادامه این مراسم ربیع فلاح جلودار، استاندار گلستان به فداکاری ها و از خودگذشتگی های مردم در جنگ اشاره کرد و گفت: مردم شمال در خط مقدم انقلاب و عرصه دفاع مقدس همواره پیشگام بودند و اولین لشکر ویژه در دفاع مقدس از استان مازندران شکل گرفت.

وی با بیان اینکه تقدیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید بیانگر شهادت طلبی دیار طبرستان ات، افزود: عبور از اروند در عملیات فاو فتح بزرگی محسوب می شد که تمام نقشه های دشمنان را نقش برآب کرد و ضروری است حماسه های ماندگار این عملیات برای نسل جوان ماندگار شود.

استاندار گلستان ادامه داد: ارزش های دفاع مقدس بخشی از آرمان های جامعه مسحوب می شود و امروز تقویت روحیه انقلابی و جهادی تنها راه برون رفت از مشکلات و زیمنه ساز امنیت پایدار است.

استاندار مازندران با تقدیر از ارتشیان غیور که در دوران دفاع مقدس در حفظ مرزهای اسلامی تلاش کردند، اظهار داشت: حفظ ارزشهای دفاع مقدس ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.