بجنورد- امیرمحمد داوری کودک پنج ساله خراسان شمالی که برای تکمیل درمان ناشی از دریده شدن شکمش توسط سگ از ۷ دی ماه جاری در بیمارستان فوق تخصص اطفال شیخ مشهد بستری شد وضعیت خوبی ندارد و روزهای سختی را سپری می کند درهمین راستا برای باخبرشدن وضعیت جسمی و روحی این کودک طی تماس تلفنی گفتگویی با پدر وی داشتیم.

چشمان«امیرمحمد» در انتظار دست یاری خیران

داوری پدر این کودک در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار قدس آنلاین، می گوید: امیرمحمد ۱۲ روز است که در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری است ودچار عفونت ریه و بیماری قارچی شده و طی این مدت به دلیل نداشتن تغذیه مناسب ۱۲ کیلو وزن کم کرده است.

وی اظهار می کند: هزینه دارو، تغذیه و پرستارروزی ۴۰۰ هزار تومان است که دیگر توان تهیه آن را ندارم و پولی برایم نمانده است.

وی می افزاید: سه روز است که برای پیگیری قول استانداری برای تامین هزینه های درمان امیرمحمد به بجنورد آمدم اما وقتی به استانداری مراجعه کردم تنها جوابی که دریافت کردم این بودکه کاری از دست ما برنمی آید و نمی توانیم هزینه ها را پرداخت کنیم و از خیرین کمک بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر استان نیز تاکنون فقط ۳۰۰ هزارتومان کمک دارویی کرده که در فضای مجازی خبرکمک ۲۰ میلیون تومانی به امیرمحمد پخش شده است.

پدر این کودک ادامه می دهد: هزینه درمان امیرمحمد در بیمارستان تخصصی اطفال شیخ مشهد ۲۵ میلیون تومان شده که با همکاری مددکاری این بیمارستان فقط ۴ میلیون تومان از ما دریافت کردند و بعد از آن مدتی در بیمارستان قائم مشهد بستری شد که هزینه آنجا نیز ۹۰۰ هزار تومان شد واین بیمارستان هزینه را از ما دریافت نکرد اما بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بابت  ۳ ساعت بستری امیرمحمد ۹۰۰ هزار تومان چک از ما دریافت کرد ومدام با ما تماس می گیرد.

وی بیان می کند : ۱۲ میلیون تومان توسط خیرین برای درمان امیرمحمد به ما کمک شد و استانداری به جای اینکه به فکرتامین هزینه های درمان امیرمحمد باشد مارا بازخواست می کند این ۱۲ میلیون تومان را کجا هزینه کردید درصورتی برای تمام هزینه ها فاکتوردارم.

داوری در خصوص رسیدگی به پرونده امیرمحمد می گوید: پرونده امیرمحمد هنوز به نتیجه ای نرسیده و تصمیم آخری که توسط قاضی پرونده گرفته شده این بوده که پزشکی قانونی استان از پزشکی قانونی خراسان رضوی وضعیت امیرمحمد را جویا و به آنها اعلام کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه دیگر توان پرداخت هزینه درمان امیرمحمد را ندارم و دیگر پولی برایم نمانده است، تصریح می کند: از مردم و خیرین بابت کمک هایی که تاکنون داشتند نهایت تشکررادارم و دست یاری به سوی مردم و خیرین دراز می کنم.

مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی می گوید: بعد از شنیدن خبرمصدومیت امیرمحمد داوری در فضای مجازی استاندار دستور پیگیری و رسیدگی به وضعیت این کودک را به هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد.

فریبا باقری اظهار می کند: همچنین تمام کمک های بین دستگاهی به این خانواده درحال انجام است و تاکنون هر فاکتوری که از سوی این خانواده به دست ما رسیده پرداخت کردیم.

وی می افزاید: استانداری نمی تواند پول نقد به این خانواده پرداخت کند بلکه با ارائه فاکتور هزینه های درمان و دارو را پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضرکمک های حمایتی به نحو مطلوب در حال انجام است، خاطر نشان می کند: امیر محمد به یک درمان دراز مدت نیاز دارد در همین راستا خانواده وی باید نامه ای به استانداری ارسال کنند تا مشکلات وی در کمیسیون مطرح وپیگیری ساختاری و استدلالی و منطقی با این موضوع برخورد شود.

باقری تصریح می کند: تمام مدارک درمانی امیر محمد داوری که تکمیل شد با ارائه فاکتور خود استاندار نسبت به پرداخت تمام هزینه ها اقدام خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.