محمد مروج حسینی با انتقاد از تولیدکنندگان داخلی که از اتیکت خارجی استفاده می کنند افزود: متاسفانه اتیکت فروشی یک شغل شده است و هر اتیکت تحت هر نامی در دسترس است.

سالانه ۷ میلیارد دلار پوشاک و کفش خارجی در ایران مصرف می‌شود/ نیمی از پوشاک وارداتی به کشور قاچاق است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی کشور گفت: ۵۰ درصد پوشاک وارداتی به ایران به صورت غیرقانونی وارد شده و کالای قاچاق محسوب می شود.

محمد مروج حسینی درحاشیه چهارمین کنفرانس ملی فرش ماشینی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در جمع خبرنگاران افزود: سالانه حدود ۷ میلیارد دلار پوشاک خارجی به همراه کفش در ایران مصرف می شود که حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلار آن کالای قاچاق است.

وی با بیان این که عمده قاچاق از طریق مبادی رسمی کشور صورت می گیرد افزود: هفته گذشته هفت کانتینر قاچاق پوشاک در این مبادی کشف و ضبط شد.

مروج با انتقاد از تولیدکنندگان داخلی که از اتیکت خارجی استفاده می کنند افزود: متاسفانه اتیکت فروشی یک شغل شده است و هر اتیکت تحت هر نامی در دسترس است.

وی بیان کرد: خوشبختانه بعد از تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا، وزارت اطلاعات نقش پررنگی در این عرصه پیدا کرد و در کنار پلیس، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سازمان حمایت از مصرف کنندگان به مبارزه با قاچاق کالا پرداخت.

این مسئول به نقش موثر برجام در صنایع نساجی کشور اشاره کرد و گفت: بعد از برجام شاهد گشایش های زیادی در زمینه صادرات و مبادلات بانکی بودیم.

منبع: نسیم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.