با توجه به پیشرفت تکنولوژی و کاربرد فراوان کابل های USB برای براقراری اتصال میان دستگاه های مختلف و همچنین اهمیت سالم بودن و اصل بودن این کابل ها، یکی از شرکت های دانش بنیان گجتی برای تشخیص کابل های USB معیوب و یا بدلی طراحی کرده است.

طراحی گجتی جدید برای تشخیص کابل های USB تقلبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کلیک، بر اساس آخرین آمار استفاده از کابل های USB بدلی و یا معیوب می تواند باعث آسیب رسیدن به دستگاه شود به همین دلیل کاربران باید در انتخاب و استفاده از این کابل ها نهایت دقت را داشته باشند. اما متاسفانه تشخیص کابل های بدل و یا معیوب از کابل های سالم و یا اصلی کار آسانی نیست.

شرکت دانش بنیان ساتچی، گجتی طراحی کرده است که امکان تشخیص کابل های USB بدلی و معیوب را برای کاربر فراهم می نماید.

همه ما می دانیم که کابل های USB  از نوع C دارای اتصال هایی از نوع C در هر دو طرف هستند که اندازه آن ها در هر دو طرف کابل بر خلاف کابل های USB معمولی متفاوت است. از طرفی اندازه این اتصالات در کابل های USB از نوع C تقریباً یک سوم اندازه اتصالات در کابل های USB معمولی است. علت طراحی این کابل ها در واقع متصل کردن تمام ابزارها و دستگاه های الکترونیک است.

فراگیر شدن استفاده از این کابل های USB به خصوص نوع C باعث شده است که بسیاری از کارخانه های نا معتبر اقدام به تولید این کابل های بدلی USB با قیمتی بسیار ارزان کنند که متاسفانه در بسیاری از موارد این کابل ها از نوع اصلی آن ها قابل تشخیص نیستند. از طرفی بر اساس گفته کارشناسان استفاده از این کابل ها باعث آسیب رسیدن به دستگاه هایی می شود که برای اتصال ما بین آن ها از کابل های بدلی استفاده می شود.

بر اساس آنچه در یکی از وب سایت های معروف منتشر شده است یک کابل USB از نوع C می تواند در هنگام شارژ لپ تاپ در حدود ۳ آمپر جریان الکتریسسته را منتقل نماید. در صورتی که کابل کیفیتی پایین تر از استاندارد ها داشته باشد و نتواند این میزان انرژی را کنترل و جریان الکتریسیته را مدیریت کند، دستگاه در معرض آسیب قرار میگیرد

اما با استفاده از گجت طراحی شده توسط ساتچی که در واقع نوعی قدرت سنج برای USB های از نوع C است می توان میزان ولتاژ و همچنین میزان انرژی ورودی و خروجی جاری در زمان واقعی را هنگامی که کابل USB از نوع  C به دستگاه متصل است اندازه گیری کرد و بررسی کرد که آیا کابل USB که از آن برای اتصال استفاده شده است اصلی است و از طرفی آیا سالم است یا خیر.

این گجت به عنوان یک واسط میان کابل USB از نوع C و دستگاه قرار می گیرد تا میزان انرژی ای که در حال انتقال بین دستگاه و کابل USB است را اندازه گیری نماید.

هر چند این ابزار می تواند میزان انرژی جاری بین دستگاه و کابل را تشخیص داده و اندازه گیری نماید و به صورت واسط میان دستگاه و کابل USB قرار می گیرد اما قابلیت محافظت از دستگاه را ندارد  و تنها در صورت وجود مشکل به کاربر هشدار می دهد. در واقع حفاظت از دستگاه بر عهده خود کاربر است. یعنی هنگامی که کاربر علامت هشدار را بر روی این گجت دریافت کرد می بایست نسبت به قطع اتصال بین دستگاه و کابل اقدام نماید.

شرکت ساتچی بر این باور است که این قدرت سنج مانع استفاده کاربران از کابل های بدلی می شود. در هنگام رو نمایی از این گجت، شرکت سیتاچی از این گجت به عنوان ابزاری کاربردی برای استفاده در هنگام برقراری اتصال بین دستگاه های مختلف با استفاده از کابل های USB از نوع C نام برده است و خاطر نشان کرده است که این گجت برای تشخیص کابل های معیوب و بدلی بسیار مفید و کاربردی است.

هنگامی که کاربر قصد انتخاب یک شارژر مناسب برای گوشی خود و یا هر دستگاه الکترونیک دیگر را دارد می بایست به میزان حداکثر و حداقل ولتاژ و آمپراژ مناسب برای دستگاه دقت داشته باشد چون رعایت نکردن این موارد می تواند باعث بروز مشکل برای دستگاه شود. گجت قدرت سنج میزان ولتاژ واقعی و همچنینی میزان آمپر ورودی و خروجی را در هنگام اتصال دستگاه چه به شارژر و یا وسیله های دیگر نمایش می دهد و کاربر می تواند با استفاده از آن تشخیص دهد که آیا کابلی که برای اتصال استفاده می کند مناسب است یا نه.

متاسفانه این روزها تولید کابل های بدلی و فروش آن ها در فروشگاه های مختلف به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده است. سال گذشته شرکت اپل در یک بررسی نشان داد بیش از ۹۰ درصد از شارژرهایی که به عنوان شارژر گوشی های آیفون در وب سایت آمازون به فروش می رسند بدلی هستند. از طرفی بر اساس تحقیقات صوت گرفته در انگلستان در حدود ۹۹ درصد از شارژرهایی که برای گوشی های آیفون به فروش می رسند معیوب و یا بدلی هستند که متاسفانه باعث بروز مشکلات جدی برای این گوشی ها می شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.