گروه‌های معارض تحت حمایت ترکیه که در عملیات موسوم به سپر فرات شرکت داشتند ادعا کردند که شهر «الباب» را اشغال کرده اند.

تروریست‌های تحت حمایت ترکیه مدعی اشغال «الباب» شدند

به گزارش قدس آنلاین، گروه تروریستی «ارتش آزاد» اعلام کرد که نیروهای «سپر فرات» با حمایت نظامی ترکیه توانستند بطور کامل بر شهر «الباب» در شمال سوریه مسلط شوند. 
 
وبگاه خبری «النشره» لبنان با اعلام این خبر جزئیات بیشتری از عملیات تروریستها در الباب منتشر نکرد. 
 
این اخبار در حالی از سوی رسانه ها منتشر میشود که هنوز هیچ منبع رسمی صحت آن را تأیید نکرده است. 
 
در راستای انتقاد از اشغالگری ترکیه در سوریه، «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه تأکید کرد که این کشور قصد دارد مسئله مداخله نظامی ترکیه در شمال سوریه را در مرحله نخست به شکل سیاسی حل کند. 
 
حیدر اعلام کرد که سیاست و مواضع دولت سوریه در قبال حضور نیروهای ترکیه تغییر نکرده است و دمشق این مسئله را تجاوز به حاکمیت سوریه و اشغالگری میداند. 
 
وی با اشاره به اینکه احتمال درگیری مستقیم با ترکیه وجود دارد،گفت: «انتخاب مکان، زمان و مکانیزم این درگیری بر عهده رهبری سیاسی و فرماندهی نظامی است. شاید بهتر باشد که [این مسئله] در مرحله نخست به صورت سیاسی حل شود و به درگیری مستقیم بدل نشود». 
 
وزیر آشتی ملی سوریه با اشاره به اینکه هیچ ممنوعیتی در خصوص مقابله با ترکیه ندارند؛ تصریح کرد: «تنها چیزی که ممنوع است این است که ترکیه تلاش دارد حضور خود در سوریه را تحمیل کند». 
 
تروریستهای وابسته به ارتش آزاد با حمایت ترکیه و آمریکا از 24 آگوست گذشته عملیات اشغالگرانه ای را در شمال سوریه آغاز و ادعا کردند که هدف آنان پاکسازی مناطق مرزی از گروههای تروریستی به ویژه داعش است.
منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.