رئیس جمهور اسلامی ایران با حضور در استان خوزستان به همراه برخی وزرای دولت به همراه بازدید از طرح های ملی کاهش ریزگردها خبرهای خوبی برای رفع مشکلات متعدد دیگر همراه و منجر به قطعی آب، برق و ارتباطات شده بود دادند.

بازدید روحانی از کانون ریزگردها/ دیگر آب اهواز قطع نمی‌شود/ طرح تثبیت خاک کانون‌های بحرانی تولید ریزگرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الف، وزیر نیرو در حاشیه افتتاح پروژه تأمین برق اضطراری تأسیسات آب شرب اهواز، گفت: به هیچ وجه دیگر در این زمینه مشکلی نیست و آب قطع نخواهد شد.

حمید چیت چیان امروز (پنجشنبه) در حاشیه بازدید رئیس جمهور و جمعی از وزرای دولت از تصفیه خانه شماره 2 اهواز و افتتاح پروژه تأمین برق اضطراری تأسیسات آب شرب، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیزل ژنراتورها از گازوئیل استفاده می‌کنند؛ لذا در تصفیه خانه شماره دو اهواز از گازوئیل استفاده می‌کنیم و مخزن گازوئیل خواهیم داشت که اگر گاز و برق قطع شود این دیزل ژنراتورها می‌توانند با استفاده گازوئیل برق تولید کنند تا تصفیه خانه به فعالیت خود ادامه دهد.

وی افزود: البته این دیزل ژنراتورها نمی‌توانند دائما در مدار باشند زیرا گازوئیل مصرف می‌کنند و گازوئیل یک سوخت گران است؛ بنابراین در اینجا از سیستم سوم گزاینجین gase engine استفاده می‌شود که دیزل ژنراتورهایی هستند که از گاز طبیعی استفاده می‌کنند. این دیزل ژنراتورها را شرکت آبفا سرمایه‌گذاری می‌کند. 

وزیر نیرو در پاسخ به سؤال رییس جمهور مبنی بر اینکه آیا دیگر آب مردم قطع نخواهد شد؟ گفت: به هیچ وجه دیگر در این زمینه مشکلی نیست و آب قطع نخواهد شد.


رئیس جمهوری از کانون ریزگردها در جنوب اهواز دیدن کرد
رئیس جمهوری در ادامه سفر خود به استان خوزستان بعدازظهر پنجشنبه از یکی از کانون های گرد و غبار در شهرستان کارون دیدن کرد.

در این بازدید وزیر جهادکشاورزی و تعدادی از وزرا رییس جمهوری را همراهی می کردند. 

همچنین در جریان این بازدید تعدادی از اهالی شهرستان کارون در مسیر خودروی رییس جمهوری تجمع کردند. 

نماینده تجمع کنندگان گفت: این منطقه به ویژه روستاها مشکلات متعددی دارند. 

وی افزود: این منطقه یک منطقه نفتی است اما مشکل بیکاری بسیار بالا دارد و نفت هیچ خدماتی به ما نداده است. 

وی با بیان اینکه به دلیل نبود آب، کشاورزی منطقه مختل شده، خواستار اختصاص آب به این منطقه شد تا بخشی از مشکلات بیکاری حل شود. 
وزیر اطلاعات در پاسخ به خواسته اهالی شهرستات کارون به میان آنها رفت و از آنها دلجویی کرد. 

حجت الاسلام محمود علوی همچنین در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: خوزستان هیچ مشکل امنیتی خاصی ندارد. 
وی تاکید کرد: خوزستان از امن ترین استان های کشور است. 

حجت الاسلام علوی از پاسخ به سوالات خبرنگاران خودداری کرد و دلیل حضور خود را در این سفر همراهی با رییس جمهوری عنوان کرد. 

وزیران اطلاعات، کشور، نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، معاون اجرائی رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر دکتر روحانی را همراهی می کنند. 

از جمله برنامه های سفر رئیس جمهوری به استان خوزستان بازدید از کانون ریزگردها در خوزستان، شرکت در نشست تخصصی بررسی این ریزگردها و بررسی راهکارهای خروج از این بحران و صدور دستورات اساسی وشرکت در شورای اداری استان از برنامه های سفر یک روزه رئیس جمهوری به این استان است. 

هیات دولت در روزهای اخیر 300 میلیارد ریال برای مهار ریزگردها در کوتاه مدت تصویب و به وزارت جهاد کشاورزی نیز برای اجرا ابلاغ کرده است. 
استان خوزستان از سال 80 درگیر معضل ریزگردهاست و کارشناسان اعلام کرده اند 35 درصد گرد و غبار این استان ناشی از کانون های داخلی است. 

بر اساس مطالعات انجام شده مساحت کانون های فعال گرد و غبار در
خوزستان 350 هزار هکتار است که با احتساب کانون های فرسایش بادی و بیابان ها به بیش از 800 هزار هکتار می رسد. 

بیش از30 هزار هکتار از این کانون ها فوق بحرانی است که در شرق اهواز و تالاب هورالعظیم قرار دارد. 

بر اساس مصوبات اخیر اقدام برای رفع مشکل 30 هزار هکتار از این کانون ها در دستورکار قرار گرفته است

بهره‌برداری از ژنراتور تامین برق اضطراری تاسیسات آب شرب/ تامین آب شهر اهواز حتی در صورت قطع برق
رییس‌جمهور روز پنجشنبه در سفر به استان خوزستان از تصفیه‌خانه شماره ٢ ‏اهواز بازدید کرد‎.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با حضور در تصفیه خانه شماره ٢ اهواز،  از مراحل تامین برق مطمئن و اضطراری تاسیسات آب شرب ‏کلانشهر اهواز از طریق نصب ژنراتور برای جلوگیری از خسارات ناشی از نوسانات و قطعی برق سراسری بازدید کرد‎.‎

وی همچنین در این بازدید با توضیح مسوولان در جریان طرح های جامع آبرسانی استان خوزستان قرار گرفت‎.‎

همچنین با دستور دکتر روحانی، دیزل ژنراتور تامین برق اضطراری مورد نیاز تجهیزات در سیستم آبرسانی این تصفیه خانه ‏مورد بهره برداری قرار گرفت‎.‎

بر این اساس آب شهر اهواز حتی در صورت قطع برق نیز تامین خواهد شد.

رییس جمهوری بر ضرورت آمادگی و تامین شرایط و تجهیزات لازم برای استفاده در شرایط اضطرار و غیر مترقبه به منظور ‏عدم ایجاد مشکل برای مردم استان، تاکید کرد

بازدید روحانی از طرح تثبیت خاک و بیابان زدایی کانون‌های بحرانی تولید ریزگرد در خوزستان
رییس جمهوری روز پنجشنبه از طرح بیابان زدایی و تثبیت خاک کانون های بحرانی تولید ریزگرد در استان خوزستان بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در ادامه برنامه‌های سفر به استان خوزستان با حضور در یکی از کانون‌های مهم و بحرانی حومه اهواز از طرح بیابان زدایی، تثبیت خاک و نهال کاری برای جلوگیری از وقوع پدیده ریزگرد با منشا داخلی بازدید کرد.

رییس جمهوری در این بازدید با توضیح مدیران و مسئولان جهاد کشاورزی و محیط زیست استان خوزستان در جریان اقدامات و روند پیشرفت طرح های مربوط به بیابان زدایی و مقابله با پدیده ریزگرد در این منطقه قرار گرفت.

وزیر نیرو : تمامی امکانات و تجهیزات برای رفع سریع مشکلات  آب و برق شهر اهواز بسیج شده اند
حمید چیت چیان در گفتگو با خبر نیمروزی ازشبکه یک سیما: مشکل قطعی آب فقط در شهر اهواز و چند شهر هم جوار بود که علت آن هم این بود که از چند مسیر تامین برق برای تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ انجام می شد ولی با قطعی برق مشکل قطعی آب نیز بوجود آمد .

در پی بروز این مشکل 20دستگاه ژنراتور از نقاط مختلف کشور به اهواز منتقل کردیم و این ژنراتورها در تمامی تصفیه خانه ها و ایستگاههای پمپاز شهر اهواز نصب شدند و امروز در بازدید دکتر روحانی دستور راه اندازی آن صادر شد

با نصب این ژنراتورها اگر به هر دلیلی مشکل قطعی برق بوجود بیاید ایستگاههای پمپاژ با این سیستم اضطراری می توانند کار تصفیه آب و پمپاژ آب را بدون وقفه انجام دهند.

ما غیر از سیستم اضطراری دیزل ژنراتورها که با گازوئیل کار می کنند از سیستم گسنجین ها هم استفاده می کنیم که این سیستم با استفاده از گاز طبیعی برق تولید می کنند و برای حل مشکل قطعی برق در تصفیه خانه ها  و ایستگاههای پمپاژ آب فعالیت خواهند کرد لذا با این اقدامات یعنی استفاده از سه سیستم برق شهری ، دیزل ژنراتورها و گسنجین ها شاهد اطمینان خاطر در تامین برق شهر اهواز باشیم .

همچنین درخصوص مشکل قطعی برق از همان ابتدای بروز این حادثه تمام نیروهای فنی و تجهیزات را از سراسر کشور بسیج کردیم و بیش از 140 اکیپ در اهواز مستقر شدند که هنوز نیز به فعالیت خود ادامه می دهند .

از 332 فیدر تامین برق شهر اهواز و شهرهای اطراف تاکنون مقره های 135 فیدر شستشو شده است و علاوه بر این در خطوط انتقال برق تمام پستهایی که در معرض الودگی قرار داشتند بصورت کامل شستشو شدند. 

علاوه بر این  خطوط انتقال برق 2100 دکل نیز باید شستشو شوند که تاکنون بیش از 600 دکل بطور کامل شستشو شده اند 

تلاش داریم تا یکسال آینده تمام مقره های سرامیکی موجود در شبکه توزیع برق استان خوزستان با مقره های سیلیکونی جایگزین شوند و چون این مواد آب گریز و خاک گریز هستند با اطمینان خاطر بالا شاهد تامین برق باشیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.