اردبیل- نماینده مردم ‌اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ‌گفت: فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی بیش از ۵۰ درصد بیکاران جامعه را تشکیل می‌دهند.

۵۰ درصد مهندسان فارغ التحصیل بیکار هستند

به گزارش قدس آنلاین،صدیف بدری در  مراسم بزرگداشت روز مهندس که در محل نمایشگاه بین‌المللی اردبیل  برگزار شد، اظهار داشت: طبق آخرین گزارشات به دست آمده مشخص شده که ۳۵ درصد از بیکاران در سطح جامعه فارغ‌التحصیلان رشته‌های ساختمان، تولید و مهندسی هستند که با اضافه کردن رشته‌های کامپیوتر به این آمار می‌توان گفت که ۵۰ درصد بیکاران فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی هستند.

وی افزود: مشکل بیکاری یکی از معضلات اساسی است که نه تنها در استان اردبیل بلکه در کل کشور فراگیر شده و سبب نابه‌سامانی جوانان می‌شود که انتظار داریم با ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم بتوانیم این مشکل را برطرف کرده و برای حل آن اقدامات اساسی انجام دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات عمده‌ قانونی در زمینه نظام مهندسی وجود دارد که طی طرحی در ماه‌های آینده در مجلس شورای اسلامی اصلاح می‌شود و به طور حتم اصلاح این قانون می‌تواند در ساماندهی مهندسان کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

بدری بیان کرد: مهندسان عمران بیش از ۵۰ درصد از بیکاران در حوزه رشته‌های ساختمانی را تشکیل می‌دهند که تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان به دلیل کم بودن فضا برای ساخت و ساز هم‌اکنون نمی‌توانند به فعالیت بپردازند و نیاز است که دولت توجه ویژه‌ای به این وضعیت داشته باشد.

۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.