اصفهان- دومین جشنواره گل شب بو با حضور تولیدکنندگان این حوزه در بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان در شهر درچه از توابع شهرستان خمینی‌شهر برگزار شد.

خمینی شهر بزرگ ترین تولید کننده گل شب بودر کشور

به گزارش قدس آنلاین، معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه گل شب بو باید به نام خمینی‌شهر ثبت معنوی شود و برای برنددار شدن گل شب بوی شهرستان باید پیگیری‌هایی انجام شود افزود: شهرستان خمینی‌شهر بزرگترین تولید کننده گل شب بو در کشور است،

اصغر کرمانی بیان کرد: در این منطقه بیش از ۱۱ میلیون گلدان گل شب بو تولید می‌شود که نخستین تولیدکننده گل شب بو کشور بوده و برند خوبی برای این منطقه است.

وی افزود: jولید برخی از محصولات گیاهی نظیر گل شب بو، گلابی، سبری، تنباکو و غیره در شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد که نیاز به توجه بیشتر داشته تا به سمت نابودی نرود چرا که در اقتصاد منطقه اثرگذار است.

وی تصریح کرد: شهرستان خمینی‌شهر نخستین تولیدکننده گل و گیاه در استان اصفهان بوده که ۴۰ درصد تولید استان در این منطقه انجام می‌شود.

کرمانی با اشاره به اینکه ۱۷۷ هکتار زمین پرورش گل و گیاه و گلخانه‌ای در استان اصفهان وجود دارد که ۷۱ درصد آن در خمینی‌شهر واقع شده، بیان کرد: این شهرستان رتبه دوم را در تولید گل‌های آپارتمانی داشته که حدود ۸۵۰ هزار گلدان در سال تولید می‌شود و برابر ۳۱ درصد تولیدات استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه رتبه سوم تولید درخت و درختچه‌ها به خمینی‌شهر اختصاص یافته، عنوان کرد: رتبه ششم تولید گل‌های شاخه بریده معادل ۲ میلیون ۶۰۰ هزار شاخه است که ۵ درصد تولیدات استان اصفهان را در خود جای داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.