زنجان- فرماندار زنجان با اشاره به اینکه مدیریت شهری در گذشته شکل نگرفته بود و سکونتگاه‌های غیررسمی بی‌ضابطه و با مصالح غیرمقاوم ساخته شدند ابراز کرد: اگر در شهرک‌های جدید و مناطقی مثل پونک برنامه‌ دقیقی ارائه نشود در آینده معضلات شهرنشینی گریبان این مناطق را می‌گیرد.

زنجان در محاصره سکونتگاه های غیر رسمی

به گزارش قدس آنلاین، رسول بیات امروز در جلسه ستاد بازآفزینی پایدار شهری با اشاره به کمبود خدمات شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی بیان کرد: باید در این مناطق سرمایه‌گذاری ویژه در دو بخش اقتصادی و بخش فرهنگی و اجتماعی انجام شود.

وی تنش‌های اجتماعی و فرهنگی را از مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی خواند و گفت: در این مناطق شاهد شکل‌گیری خرده‌ فرهنگی‌هایی هستیم که با هویت شهری و فرهنگ شهرنشینی در تقابل است.

فرماندار زنجان فاصله طبقاتی و عدم احساس تعلق اجتماعی در برخی نقاط یا در برخی افراد را از دیگر آسیب‌های بافت‌های ناکارآمد شهری عنوان کرد و افزود: باید در این مناطق فرصت‌های برابر اجتماعی و اقتصادی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت زنجان در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر است و تا ۱۰ سال آینده نیز شاید از ۵۰۰ هزار نفر فراتر نرود، بیان کرد: با توجه به طرفیت‌های این شهر و شرایط آب و هوایی مطلوب آن تبدیل زنجان به یک شهر ایده‌آل دور از انتظار نیست که این امر نیازمند عزم جدی مسئولان است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.