بیرجند- گلریزان یکی از سنت های الهی در بین مردم به خصوص در خراسان جنوبی بوده که به واسطه آن قلب هزاران نیازمند شاد می شود.

گل های عاطفه برگ ریزان شد/ کمک ۱۲۰ میلیون تومانی به دانش آموزان نیازمند

قدس آنلاین- فاطمه واعظی نسب: جمعیت هیاهو می کند، صدا در صدا گم می شود، از هر قشری نیز آمده اند، از کودکی چهارساله تا پیرمردی که از عصای چوبی اش برای راه رفتن کمک می گیرد.

 شور و شادمانی در چشم ها موج می زد. به راستی که این همه حضور برای چیست؟ این مردم از چه اینگونه بی قراری می کنند... د.؟

آری اینها برای تماشا نیامده اند چرا که آمده اند دست مهربانی شان را برای صدها دانش آموز فقیر هم استانی بلند کنند و فرمان رهبری را برای کمک به محرومان لبیک گویند.  

اینجا سالن مخابرات بیرجند است. سیل جمعی موج می زند و لحظه به لحظه نیز بر آن فزونی می یابد، حتی جایی برای نشستن پیدا نمی شود، هوا سرد است اما تماشای جمعیت باعث دلگرمی ات می شود چرا که باوجود چندین سال خشکسالی هنوز هم مردم این استان محروم برای کمک به هم نوعشان بی تابی می کنند.

امید است این جشن ها گامی موثر برای محرومیت زدایی از زندگی صدها دانش آموز باشد و چشمان خسته پدری دلسوز را نیز به زندگی امیدوار کند، چرا که سخت است پدر باشی و شاهد اشک های شبانه فرزندانی باشی که از حیث نداری برای رفتن به مدرسه بهانه جویی می کنند.

و اما قرار عاشقی مردم شریف خراسان جنوبی به انتها رسید و امشب صدها نفر از هم وطنان برای کمک به دانش آموزان نیازمند گرد هم آمدند تا گرد غم از این چهره های محروم زدوده شود و عید ۹۶ را با البسه ای از جنس مهربانی به جشن بنشینند.

عاطفه هایی که از کودکی می جوشد

کاسه ای شیشه ای در دست دارد و مدام در بین جمعیت این سو و آن سو می رود. کوتاه قامت و ریز نقش است و جمعیت را مدام رصد می کند. از نگاهایش پیداست که برای کمک کردن به هم سن و سالانش بی قراری می کند.

خودش را زهرامعرفی می کند و در گفت و گو با خبرنگار قدس می گوید: دوست دارم از همین ابتدای زندگی ام، راه پیامبران که همان کمک به دیگران بوده است را در پیش بگیرم.

وی با بیان اینکه کمک به دوستانم باعث خوشحالی من است، می افزاید: پدرم همیشه از آیات قرآن و کمک به محرومان به خصوص بچه ها برایم صحبت می کند.

زهرا که خودش نیز کلاس سوم ابتدایی است، می افزاید: دوست دارم همه دانش آموزان بتوانند مشق هایشان را در بهترین دفترها بنویسند و از بهترین مدادرنگی ها برای نقاشی هایشان استفاده کنند.

کمک به هم نوعان اجر اخروی دارد

زهرا بخشی دومین مخاطبی است که در گفت و گو با خبرنگار قدس می گوید: باید تا می توانیم به دیگران کمک کنیم تا خداوند نیز حامی و یاری دهنده ما باشد.

وی با بیان اینکه کمک به هم نوعان اجر اخروی دارد، می افزاید: همچنین کمک به هم نوع و مستمند در فرهنک عمومی جامعه تاثیر مثبتی دارد.

بخشی ادامه داد: در قرآن نیز برای کمک به محرومان بسیار تاکید شده است و ما باید با پیروی از این آیات نورانی بخش، زندگی مان را رونق بخشیم.

این شهروند بیرجندی با ابراز خورسندی از استقبال مردم نسبت به کمک به دیگران می گوید: این مردم شریف در انجام کارهای خیر همواره پیش قدم هستند.

وی با بیان اینکه امیدوارم کمک ناچیز من مشکل بزرگی را از نیازمندی رفع کند، می افزاید: بدون شک خداوند این کمک ها را نادیده نمی گیرد و در جایی دیگر نیز دستمان را خواهد گرفت.

ثواب گره گشایی از کار مردم در نگاه قرآن

یک کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار قدس بیان کرد: اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) به گره گشایی از کار مردم شهرت دارند.

حجت الاسلام محسن محمدزاده با بیان اینکه مردم نیز حق دارند از مسئولان جامعه توقع داشته باشند که در گرفتاری ها آن ها را تنها نگذارند، گفت: بنا به روایات، مسئولانی که به نیاز مردم پاسخ مثبت بدهند، در نزد آن ها و خداوند محبوب می شوند.

وی با اشاره به آیات قران پیرامون گره گشایی از دیگران بیان کرد: خداوند در آیه ۲۷۳ سوره بقره مردم را برای کمک به هم نوعات و تهی دستان دعوت می کند.

حجت الاسلام محمد زاده با تاکید بر اینکه نباید سنت و سفارشات امام پیشین را بر زمین بگذاریم، بیان کرد: پیامبران راستیم همواره مردم را به انجام کارهای خیر دعوت کرده اند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: بدون شک هیچ اقدامی در نزد خداوند بالاتر از کمک به نیازمندان نیست بنابرین این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

کمک ۱۰۰ میلیون تومانی مردم به دانش آموزان

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خراسان جنوبی در گفت و گوی با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در جشن گلریزان امسال بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان جمع آوری شده است که‌ نسبت به سال گذشته ۲۰ میلیون تومان افزایش داشته است.
مهدی قمری بیان کرد: بیشترین میزان کمک های جمع آوری شده در جشن گلریزان مردمی بوده است.

وی خاطرنشان کرد:  کمک های جمع آوری شده برای خرید لباس عید دانش آموز ان بی بضاعت، کم بضاعت، بی سرپرست و بد سرپرست هزینه می شود.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این راستا تا قبل از پایان سال لباس ها خریداری و به دست دانش آموزان نیازمند خواهد رسید.

قمری میزان کمک های جمع آوری شده در سال گذشته را ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ین جشن به منظور جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی خیران برای تهیه البسه عید ایتام، کودکان نیازمند، بد سرپرست و بی سرپرست و محرومی که‌ قبلا توسط آموزش و پرورش شناسایی شده برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.