تبریز- امام جمعه تبریز با بیان اینکه ناله‌های ترکیه و عربستان ناشی از سیلی محکمی است که در عراق و سوریه خورده‌اند، گفت: آل سعود و حکومت ترکیه جزو اصلی‌ترین حامیان تروریسم هستند و نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه پیاده می‌کنند.

ناله‌های ترکیه و عربستان ناشی از خوردن سیلی محکم در سوریه و عراق است/ مسئولان به وضعیت فعلی قانع نباشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این با اشاره به سوره‌ی مبارکه لقمان، ابراز داشت: در این آیات الهی خداوند نصیحت‌های ده‌گانه لقمان به فرزند خویش را آورده است و برنامه‌های اجتماعی را بیان می‌کند.

وی ادامه داد: خداوند رحمان برای انسان‌ها نعمت‌های ظاهری و باطنی فراوانی فراهم کرده و زمین را در اختیار ما قرار داده است؛ نعمت‌های ظاهری همان‌هایی می‌باشد که در ظاهر می‌بینیم اما نعمت‌های باطنی که از ارزش بسیار والایی برخوردار است با چشم سر قابل مشاهده نیست.

امام جمعه تبریز مفهوم نعمت‌های ظاهری را از دیدگاه مفسران قامت و زیبایی خلقت انسان دانست و تصریح کرد: یکی از نعمت‌های باطنی همان عقل است که انسان را از سایر موجودات روی زمین متفاوت‌تر می‌سازد و از دیدگاه تعدادی از مفسران درک خداوند خود نعمتی باطنی می‌باشد.

وی یادآور شد: پیامبر به ابن عباس فرموده‌اند: « خداوند سه نعمت برای مردم به صورت فضل و گرم آفریده است، اولی طلب مغفرت دیگران برای مرده است، دومی اینکه خداوند مقرر کرده ثلث مال هر فرد بعد از وفاتش برای خود آن فرد خرج شود و سومی مستور ساختن گناهان انسان است، چراکه اگر خداوند آنرا پوشیده نمی‌ساخت، انسان مفتضح می‌شد»

عضو مجلس خبرگان رهبری به نظریه فصل‌الخطاب بودن قرآن اشاره کرد و توضیح داد: در طول تاریخ عده‌ای به نام اسلام اما به واسطه‌ی برداشت‌های مختلف از تفسیر قرآن دچار اختلاف شدند و همین مقوله موجب انحراف افکار گشت.

وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی ولایت فقیه مانع بروز چنین ازهم‌گسستگی‌هایی می‌شود، در اصول کافی بیان شده برای قرآن، مبین لازم است و حضرت زهرا می‌فرمایند علاوه بر مسائل سیاسی ، اقتصاد، فرهنگی و علمی یک قطب فکری لازم است تا راه را از چاه تشخیص داده و مانع از هم گسستگی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیدار اخیر اقشار مختلف مردم استان با رهبر انقلاب در بیست و هفتم بهمن ماه سال جاری، خاطرنشان ساخت: رهبر انقلاب فرمودند سلام مرا به آذربایجان برسانید و ضمن اشاره به مجاهدت‌های مردم این خطه و نقش تاثیرگذار قیام ۲۹ بهمن، خواستند به خاطر حضور گسترده‌تان در راهپیمایی تشکر کنیم.

وی ادامه داد: در بیانات رهبر انقلاب نکات کلیدی وجود داشت که یکی از آن‌ها طرح گله‌مندی مردم از مسئولین بود، امام خامنه‌ای این پیام را به مسئولان دادند که به وضعیت فعلی قانع نباشند و برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهند.

آیت الله شبستری به طرح آشتی ملی از سوی برخی رسانه‌ها اشاره و متذکر شد: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند مردم با یکدیگر قهر نیستند که آشتی کنند و اگر منظور فتنه‌گران است، این ملت با کسانی که در عاشورای حسینی حرمت‌شکنی و به سیدالشهدا توهین کردند آشتی نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح پیامدهای برگزاری ششمین کنفرانس انتفاظه فلسطین پرداخت و بیان داشت: عده‌ای می‌خواهند مسئله‌ی فلسطین کمرنگ و به حاشیه رانده شود و در چنین شرایطی باید گروه‌های داخلی فلسطین از اختلاف با یکدیگر پرهیز نمایند.

امام جمعه تبریز نقش نیروهای مقاومت را در جلوگیری از زمین‌خواری صهیونیست‌ها و ستم به مظلومین موثر دانست و تاکید کرد: اگر مقاومتی نمی‌شد دشمن دست از سر فلسطین بر نمی‌داشت، کنفرانسی که در تهران برگزار شد اثرات زیادی داشت و سخنرانی امام خامنه‌ای به صورت گسترده‌ای در سطح جهان بازتاب یافت.

وی از مواضع اخیر دولت ترکیه انتقاد و اذعان داشت: سه کشور اسرائیل، عربستان و ترکیه رویکرد مشترکی در مقابل ایران در پیش گرفته‌اند و کشورمان را حامی تروریسم معرفی می‌کنند، ترکیه رنگ عوض کرده است و دولت متزلزلی می‌باشد، عربستانی‌ها نیز فکر می‌کنند با همراهی اردوغان می‌توانند به خواسته‌هایشان برسند ولی کور خوانده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ناله‌های ترکیه و عربستان ناشی از سیلی محکمی است که در عراق و سوریه خورده‌اند، تشریح کرد: آل سعود و حکومت ترکیه جزو اصلی‌ترین حامیان تروریسم هستند و نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه پیاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.