سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از عملکرد بازی این تیم با الهلال عربستان انتقاد کرد و گفت: گل الهلال روی موقعیت آفساید به دست آمد.

گل الهلال در موقعیت آفساید بود/ بازی با الوحده برایم انتقامی نیست
به گزارش قدس آنلاین، تیم فوتبال پرسپولیس این روزها اردوی آماده‌سازی خود را در امارات برپا کرده و سرخپوشان در باشگاه ایرانیان دبی آماده بازی با الوحده امارات می‌شوند. 

با برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد شرایط این تیم بعد از بازی با الهلال عربستان و قبل از بازی با الوحده امارات صحبت‌هایی کردیم که در زیر می‌خوانید:

بازی با الهلال عربستان را پشت سر گذاشتید. نظرتان را در خصوص این بازی بگویید.

به نظرم بازی ما با الهلال عربستان مهمترین مسابقه برگزار شده در سطح غرب آسیا بود. به نحوی که این بازی، بازی افتتاحیه ما در لیگ قهرمانان آسیا هم به حساب می‌آمد. این در حالی است که ما مقابل قدرترین حریف خود بازی کردیم که در لیگ عربستان در هر بازی ۲،۹ گل زده داشته است. از این نظر باز هم فلسفه بازی خودمان را تغییر ندادیم و خوشحالم که بازیکنانم روی فلسفه تیمی اصرار داشتند و حتی نزدیک بود بتوانیم الهلال را شکست دهیم اما این اتفاق رخ نداد. با این همه باید بگویم حریف ما قدر بود و نتیجه هم مطلوب شمرده می‌شود. هر چند که در هر مسابقه ما به دنبال برد هستیم و پیروزی می‌خواهیم. 

باشگاه الهلال عربستان نسبت به قضاوت داور سریلانکایی معترض شد. نظر شما به عنوان سرمربی پرسپولیس در خصوص قضاوت این داور چه بود؟

اتفاقا نظر من کاملا برعکس به نظر الهلالی‌هاست. گلی که الهلال به ثمر رساند حاصل یک آفساید بود و به خوبی این موضوع در بعد از بازی و زمانی که فیلم مسابقه را تماشا کردیم مشخص بود. البته در خیلی از صحنه‌ها هم داور می‌توانست آوانتاژ بگیرد اما به سود ما سوت می‌زد تا ریتم بازی ما قطع شود. این مسئله کاملا به سود عربستانی‌ها بود و سوت‌های داور مدام ریتم ما را می‌شکست. آن هم درست زمانی که به اوج حمله می‌رسیدیم. به همین دلیل معتقدم ما خیلی بیشتر از الهلالی‌ها از داور متضرر شدیم. 

پرسپولیس به دلیل شیطنت عربستانی‌ها باید هم بازی رفت و هم برگشت خود را مقابل الهلال در کشور ثالث انجام دهد. این موضوع چقدر در روند تیمی پرسپولیس تاثیرگذار است؟

باید بگویم بازی کردن در کشور ثالث واقعا ما را دچار ناتوانی کرد چون دست ما از حمایت هواداران پرشورمان کوتاه شد. مطمئنا اگر در تهران با این حریف بازی می‌کردیم حمایت بسیار گسترده از هواداران پرسپولیس که یار دوازدهم ما هستند از ما انجام می‌شد اما بازی در کشور ثالث ما را از این حمایت‌ها دور کرد. نباید این را فراموش کنیم که حضور عظیم هواداران پرسپولیس هر حریفی را قبل از آغاز بازی به زانو درمی‌آورند. متاسفانه نتوانستیم از حمایت هوادارانمان استفاده کنیم و این موضوع برای ما ناراحت‌کننده است. 

قبل از بازی با الهلال شوک بزرگی به پرسپولیسی‌ها وارد شد و آن هم این بود که حسین ماهینی ساعتی قبل از بازی دچار مسمومیت شد و از ترکیب بیرون رفت. این موضوع از نظر تاکتیکی چقدر به پرسپولیس صدمه زد؟

قطعا تاثیر بسیار زیادی در روند ما داشت چرا که ماهینی به عنوان بازیکنی که همواره پتانسیل ملی‌پوش شدن را دارد جزو بازیکنان اصلی ما به حساب می‌آید اما این بازیکن چند پسته ۲ ساعت قبل از بازی دچار مسمومیت شد و ما را با دشواری‌های زیادی روبرو کرد. این را هم باید اضافه کنم صادق محرمی‌ جوان تنها ۲ ساعت فرصت داشت تا از نظر روحی و جسمی خودش را آماده بازی مهمی مثل بازی با الهلال کند. او خوشبختانه به خوبی از عهده این مسئله برآمد و با وجود اینکه تجربه کمی نسبت به ماهینی داشت اما کاملا به خوبی از وظایفش برآمد و عملکرد خیلی خوبی داشت. ما هم از عملکرد این بازیکن رضایت کامل دارم. 

روند بازی پرسپولیس و الهلال به گونه‌ای بود که انگار دو تیم به کسب تساوی از این بازی راضی بودند. شما به عنوان سرمربی پرسپولیس این مسئله را تائید می‌کنید؟

این حرف را قبول ندارم و به هیچ عنوان این مسئله درست نیست. ما در هر بازی مدام به دنبال پیروزی بوده، هستیم و خواهیم بود. حتی نخستین شانس بازی هم توسط ما ایجاد شد و نخستین گل را هم ما زدیم. با این همه فراموش نکنید الهلال عربستان حریف ما بود که قهرمان عربستان و برترین تیم غرب آسیاست. به همین دلیل تمام جوانب را در طول بازی در نظر می‌گرفتیم و به سمت دروازه حریف حمله می‌کردیم. از طرف دیگر باید بگویم که رقبای سرسختی در گروه قرار دارند.الریان قطر کیفیت خودش را اثبات کرده و قهرمان فعلی قطر و مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی است.همچنین الوحده امارات انتظار ما را می‌کشد که در این چند وقت دست به تغییرات گوناگونی زده است و روند این تیم گویای نتایج خوب آن است. بی‌جهت نیست که گروه ما را گروه مرگ می‌نامند و قطعا دشوارترین گروه در غرب آسیا گروه ماست.همه تیم‌های این گروه شانس صعود دارند و به همین دلیل گروه ما سخت‌ترین گروه است.

شما سابقه کار در الوحده امارات را در کارنامه دارید. آیا شناخت شما از این تیم می‌تواند کمکی به پرسپولیس در بازی روز سه‌شنبه بکند؟

به غیر از ۲ برادر دروازه‌بان،‌ دفاع و اسماعیل مطر بازیکن و کاپیتان اسطوره‌ای الوحده سایر بازیکنان این تیم از زمان من تغییر کرده‌اند. در همه خطوط الوحده با تغییراتی روبرو شده است. این درحالی است که این تیم ۳ مهاجم قوی قدرتمند دارد. یک مهاجم مجارستانی،‌یک مهاجم کره‌ای و یک مهاجم عربستانی که در هر کشوری بازی کرده است، آقای گل بوده است. آنها خط حمله بسیار قدرتمندی دارند و به همین دلیل معتقدم نتیجه بازی پرسپولیس و الوحده کاملا مبهم است اما چیزی که مشخص است این است که ما مثل همه بازی‌ها در ارائه فلسفه بازی خودمان مبنی بر تهاجم و پیروز شدن اصرار خواهیم کرد.

شما با خاطره خوبی از الوحده امارات جدا نشدید.آیا می‌توان بازی روز سه‌شنبه را به نوعی دیدار انتقامی شما از باشگاه الوحده عنوان کرد؟

این مسئله را قبول ندارم. چرا که من با شکل خوبی از الوحده جدا شدم. با این همه در فوتبال ما چیزی به نام انتقام‌گیری نداریم بلکه همواره تلاش می‌کنیم تا به منطقی‌ترین شکل بتوانیم مناسب‌ترین نتیجه را بگیریم.در ورزش و به خصوص فوتبال موضوعی به نام انتقام‌گیری وجود ندارد چون این مسئله با روح ورزش در تضاد است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.