۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 507048

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پاسخ سیدمهدی رحمتی دروازه بان استقلال و تهدیدش را داد.

کمیته انضباطی پاسخ مهدی رحمتی را داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، در خصوص اتفاقات اخیر کمیته انضباطی و تصمیم‌گیری‌های این کمیته که مورد انتقاد برخی اهالی فوتبال قرار گرفته است با حسین عبداللهی، عضو این کمیته تماس گرفتیم که او اعلام کرد طبق مصوبه‌ای که وجود دارد فقط اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی از طریق سایت فدراسیون فوتبال گفت‌وگو می‌کند. وی پس از اصرارهای خبرنگار تسنیم و مطرح کردن این موضوع که از طریق سایت فدراسیون فوتبال به بسیاری از سؤالات اصحاب رسانه و شائبه‌هایی که در ذهن بسیاری از هواداران وجود دارد، پاسخی داده نمی‌شود نسبت به این انتقادها واکنش نشان داد.

انتظار نداریم رحمتی بگوید دست کمیته انضباطی درد نکند
حسین عبداللهی در خصوص انتقاداتی که سیدمهدی رحمتی، کاپیتان تیم فوتبال استقلال پس از رد شدن درخواست تجدیدنظر محرومیتش مطرح کرده است، اظهار داشت: غیر از این انتظار نمی‌رود. می‌خواهید آقای رحمتی بگوید که دست کمیته انضباطی درد نکند؟

وزارت ورزش و سایر نهادها روی کمیته انضباطی دقت داشته باشند
وی در واکنش به مسائلی که رحمتی مطرح کرده و وعده داده است که می‌خواهد در خصوص خیلی از مسائل صحبت کند و از وزارت ورزش و جوانان، قوه قضاییه و نهادهای نظارتی درخواست داشته به حال این روزهای کمیته انضباطی توجه بیشتری داشته باشند، گفت: حتماً و حتماً پیشنهاد خوبی است و ان‌شاءالله که وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادها هم دقت بیشتری داشته باشند. ما حرف بیشتری نداریم و آنچه انجام دادیم، طبق آیین‌نامه بوده است. چطور زمانی که محرومیت رحمتی (در رابطه با دیدار با تراکتورسازی تبریز) تعلیق شد، این صحبت‌ها مطرح نبود؟

آیا حرکت رحمتی روی سیدجلال حسینی زننده نبود؟
عضو کمیته انضباطی در پاسخ به این انتقاد کاپیتان تیم فوتبال استقلال که اعلام کرده نگاه این کمیته پلیسی است، تأکید کرد: ما یک آیین‌نامه انضباطی داریم که بیش از ۸۰ ماده دارد. در این آیین‌نامه نوشته شده است اگر بازیکنی چنین رفتارهایی (رفتارهایی که از مهدی رحمتی در بازی با تراکتورسازی و پرسپولیس سر زد) داشته باشد، طبق آیین‌نامه باید او را تنبیه کرد. اگر ما خارج از این رأیی داده باشیم، حق با شما و سایر دوستان است. حرکت آقای رحمتی، وقتی می‌آید مقابل سیدجلال حسینی را می‌گیرد، ورزشی است؟ آیا حرکت او زننده نبود؟ ما این حرکات را با آیین‌نامه تطبیق می‌دهیم و محکومیت را اعلام می‌کنیم.

اگر با رحمتی کینه شخصی داشتیم محرومیت او را تعلیق نمی‌کردیم
عبداللهی در واکنش به این مسئله که براساس قانون و عرف تشخیص‌دهنده این محکومت کمیته انضباطی و اعضای آن هستند، اما رحمتی اعتقاد دارد پذیرفته نشدن درخواست تجدیدنظر در آستانه بازی با نماینده عربستان شیطنت و کینه شخصی است، تصریح کرد: اصلاً این‌طور نیست. کدام کینه شخصی؟ اگر کینه شخصی داشتیم که یک جلسه محرومیت رحمتی را پیش از این تعلیق نمی‌کردیم. این صحبت‌ها نیست و اصلاً به اینکه استقلال با پرسپولیس یا تیم‌های آسیایی بازی دارد، کاری نداریم. ما رأی می‌دهیم و این رأی به دفتر دبیرکل می‌رود که امضا می‌شود. این صحبت‌ها درست نیست و ابتدای صحبت‌هایم اعلام کردم از ایشان انتظاری بیش از این نمی‌رود.

تا به حال کسی در آرای کمیته انضباطی نفوذ نکرده است
وی در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر کمیته انضباطی مستقل است یا نه، خاطرنشان کرد: من ۱۸ سال است در کمیته انضباطی مشغول هستم و از زمان ریاست آقای محسن صفایی‌فراهانی در این کمیته خدمت می‌کنم. نمی‌خواهم آخرت خودم را بفروشم و قسم بخورم، اما باور کنید تا به حال نشده است کسی بیاید در آرا نفوذ کند. این اتفاق افتاده که عزیزی بخواهد پرونده‌ای زودتر مورد رسیدگی قرار بگیرد یا بیشتر مورد توجه باشد، اما مسائل دیگری نبوده است. چه کفاشیان در زمان ریاستش و چه تاج که اکنون رئیس فدراسیون است، هیچ دخالتی در پرونده‌های انضباطی نداشته‌اند.

دربی حساسیت بالایی دارد و نگاه کمیته انضباطی هم باید جدی باشد
«تسریع در رسیدگی به پرونده‌های انضباطی پس از دربی و صدور رأی دیرهنگام در خصوص دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی انتقادهایی در خصوص آرای کمیته انضباطی به وجود آورده است و منتقدهایی چون عبدالرحمن شاه‌حسینی این اتفاقات را شائبه برانگیز می‌دانند». عضو کمیته انضباطی در پاسخ به این انتقاد گفت: دربی یک بازی حساس است و آیا این بازی حساسیت خودش را در جامعه ما دارد یا نه؟ بالطبع پاسخ شما این است که دربی حساسیتی در جامعه هم دارد و بنا به این حساسیت کمیته انضباطی هم باید نگاه و توجه ویژه‌ای به این بازی داشته باشد. وقتی این دیدار از صداوسیما پخش مستقیم شده است و دوستان ما در کمیته انضباطی در ورزشگاه حضور داشتند، دیگر نیازی نیست که صبر کنیم گزارش داور و ناظر بازی برسد.

انتقادها را رد نمی‌کنیم، اما هر پرونده روال خاص خودش را دارد
عبداللهی در واکنش به این مسئله که نسبت به سرعت صدور آرای دربی انتقادی نیست بلکه دیر صادر شدن احکام دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی که مشابه دربی بود باعث شده تصمیم‌های کمیته انضباطی مورد نقد قرار بگیرد، اظهار داشت: ممکن است در یک مسابقه‌ای به همین شکل حساس باشد، اما گزارش آن دو روز بعد به دست ما برسد و در آن مسابقه هیچکدام از اعضای کمیته انضباطی نباشند. پس مستلزم این است گزارش ناظر بازی و داور مسابقه به دست ما برسد که این پروسه کمی زمان می‌برد. صحبت‌های من رد کردن کلی نقدها نیست، اما هر پرونده روال خاص خودش را دارد. بعضی مواقع هم ممکن است به دلیل حساسیت مسابقه و اجماع اعضای کمیته انضباطی در یک پرونده، این درخواست بشود که دوستان دبیرخانه هم همکاری کنند تا امضای دبیرکل به سرعت گرفته شود. شاید در پرونده‌های دیگر این اتفاق رخ ندهد و پرونده روال عادی خودش را داشته باشد. ممکن است تایپ و امضای دبیرکل دو روز زمان ببرد و به همین دلیل نیاز بود این توضیحات داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.