یزد - امام جمعه موقت یزدبا بیان اینکه همه ما در سرنوشت کشور سهیم هستیم گفت: انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، سرنوشت کشور را به مدت چهار سال تعیین می کند .

انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت کشور را به مدت چهار سال تعیین می کند

به گزارش قدس آنلاین،  آیت الله سید محمد رضا مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر یزد اظهارداشت: همه ما در سرنوشت کشور، نه تنها در کوتاه مدت بلکه دراز مدت سهیم هستیم زیرا تصمیماتی که توسط قوه مجریه گرفته می شود آثار آن تا دهها سال و بلکه بیشتر ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تصمیم‌هایی که توسط افراد و نهادهای اثرگذار گرفته می شود باید از دو قطبی شدن جامعه جلوگیری کند ضمن اینکه باید  با قانون اساسی، اسلام و رهنمودهای امام و رهبری  مطابقت داشته باشد.

امام جمعه موقت یزد گفت: تصویب برنامه پنج ساله ششم که خط مشی اقتصادی، اجتماعی و حتی به نوعی سیاسی کشور را در پنج سال آینده ترسیم می‌کند  و بجا بود که این برنامه قبل از پایان برنامه پنج ساله قبلی، تهیه و تقدیم مجلس می‌شد تا هنگام پایان یافتن برنامه پنجم اجرا می شد.

وی  بر لزوم تطبیق لایحه بودجه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت:شورای نگهبان برای تایید نظر مجلس درباره بودجه ۹۶ به این موضوع توجه ویژه خواهد داشت.

مدرسی با اشاره به اینکه لایحه بودجه هنوز به شورای نگهبان نرسیده است، اظهار داشت: بودجه ۹۶ باید مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد و به طور قطع توجه به این موضوع در تأیید نظر مجلس توسط شورای نگهبان حائز اهمیت است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: بودجه ۹۶ باید ضمن اینکه تورم را مهار و از افزایش افسار گسیخته آن جلوگیری می کند، نگاهی نیز به واحدهای تولیدی و صنعتی و رفع مشکلات آنها داشته باشد.

وی بیان کرد: برنامه نویسان باید در برنامه‌های بودجه ای و اقتصادی این مسائل را مورد توجه قرار دهند و بدانند که راه نجات اقتصاد کشور در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.