قوچان- معاون مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: طرح امدادرسانی دوام ثامن در مشهد باهدف استفاده از آموزش نیروهای داوطلب جهت کمک‌رسانی وامداد اولیه تا رسیدن نیروهای عملیاتی انجام شده است.

اجرای طرح امدادرسانی دوام ثامن در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدقاسمی ظهر جمعه در حاشیه برگزاری مانور مدیریت بحران و رزمایش سپاه ناحیه قوچان در جمع خبرنگاران بابیان به این مطلب که رزمایش امروز به‌صورت مشترک و با مانور امداد و نجات مدیریت بحران شهرستان قوچان و با سناریوی حمله هوایی به منطقه‌ای روستایی طراحی‌شده است خاطرنشان کرد: این مانور به واسطه موقعیت جغرافیایی شهرستان قوچان که دارای مرز مشترک با کشور همسایه است برنامه‌ریزی شد، تا ارزیابی دقیق از نیروها و خودروهای عملیاتی و امدادو نجات و نوع عملکرد دستگاه‌های اجرایی این شهرستان انجام‌شده باشد.

وی به اجرای طرح امدادرسانی دوام ثامن در شهر مشهد اشاره کرد و افزود: این طرح باهدف استفاده از نیروهای داوطلب واکنش اضطراری در محلات طراحی‌شده است که نیروهای علاقه‌مند و توانمند جذب، سازمان‌دهی و آموزش‌های لازم را در زمینه کمک‌رسانی وامداد اولیه تا رسیدن نیروهای عملیاتی می بینند تا در مواقع لزوم بتوان از آنها استفاده کرد.

معاون مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که استان خراسان رضوی هیچ نقطه عاری از حادثه ندارد خاطرنشان کرد: نقشه خطرپذیری استان تدوین‌شده است و نوع مقابله با حوادث طبیعی همچون زلزله، نقاط و مسیرهای حادثه‌خیز شناسایی و نقاط امن و اسکان اضطراری نیز در آن طراحی‌شده است.

وی به آزمایش و تمرین توان رزمی وامدادی این رزمایش و مانور اشاره کرد و گفت: برگزاری هم‌زمان این دو عملیات کاری ارزشمند بود که می‌تواند در سازمان‌دهی مناسب نیروها و تجهیزات در دو حوزه نظامی و عملیاتی کمک شایانی به استان و شهرستان کند.

محمدقاسمی با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلای به مشهد به‌ویژه در ایام خاص گفت : عواملی همچون خستگی و خواب‌آلودگی از عمده‌ترین مسائلی است که موجب این اتفاقات ناگوار می‌شوند که استانداری خراسان رضوی نیز جهت کمک به کمتر شدن این حوادث در حال احداث مجتمع‌های بین‌راهی در این مسیرهای مواصلاتی به مشهد می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.